PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiazanie umowy i szkola

  • 1. Data: 2006-05-22 12:57:31
    Temat: rozwiazanie umowy i szkola
    Od: "robrok" <r...@w...pl>

    Witam i prosze o pomoc

    Sprawa wyglada nastepujaco jezeli jestem pracownikiem i firma zaplacila za
    moje szkolenie pod warunkiem ze nie odejde z pracy w przeciagu 2 lat od
    ukonczenia szkolenia. Jezeli odejde to bede musial pokryc koszty. oczywiscie
    tylko w takim przypadku gdy rozwiazanie umowy o prace nastapi z mojej
    strony.

    Ale teraz wynikla taka sprawa ze firma zmienia wszystkim warunki
    zatrudnienia tlumaczac sie ciezka sytuacja finansowa. Oczywiscie moge nie
    przyjac nowych warunkow i w tym momencie obowiazuje mnie 3 miesieczny okres
    wypowiedzenia po tym okresie jestem "wolnym" czlowiekiem

    W tej sytuacji mam pytanie:
    Jak w tym wypadku wyglada sprawa zwrotu kosztow szkolenia czy bede
    musial je poniesc czy nie.

  • 2. Data: 2006-05-22 13:11:18
    Temat: Re: rozwiazanie umowy i szkola
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    robrok wrote:
> [...]
    >
    > W tej sytuacji mam pytanie:
    > Jak w tym wypadku wyglada sprawa zwrotu kosztow szkolenia czy bede

    To firma zmienia warunki umowy wiec moim zdaniem nie bedziesz musial
    zwracac kosztow szkolenia.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2006-05-22 14:31:17
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Za szkolenie płacisz w wielkości proporcjonalnej do "nieodpracowanego"
    okresu w dwóch przypadkach:
    1. Ty rozwiązaujesz umowę z firmą
    2. Firma rozwiązuje umowę z Tobą, bez zachowania wypowiedzenia z przyczyn
    leżących po Twojej stronie (dawniej: dyscyplinarka).

    W pozostałych przypadkach nie musisz nic zwracać. Jeżeli nie przyjmiesz
    nowych warunków pracy rozpoczyna się Tobie bieg należnego okresu
    wypowiedzenia.
    --
    Jackare