PracaGrupypl.praca.dyskusje › rmua

  • 1. Data: 2007-05-08 15:54:07
    Temat: rmua
    Od: "Catalyst" <c...@i...pl>

    czesc - mam taki problem, że straciłem w wyniku zamieszania przeprowadzkowego
    część (większą) dokumentów RMUA.
    Czy mogę zwrócić się do byłych pracodawców o dostarczenie kopii?
    Czy można to zastąpić jakimś zbiorczym (rocznym?) rmua?
    I ostatnie: jeden z pracodawców nie istnieje (agropolisa s.a.) przejął go kto
    inny - co w tym wypadku?

    CAT

  • 2. Data: 2007-05-08 16:08:49
    Temat: Re: rmua
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 8 May 2007 17:54:07 +0200, "Catalyst"
    <c...@i...pl> zakodował:

    >Czy można to zastąpić jakimś zbiorczym (rocznym?) rmua?

    A po co Ci RMUA (zwłaszcza stare)?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2007-05-08 16:41:20
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Catalyst pięknie wystukał(a):
> [...]
    > Czy mogę zwrócić się do byłych pracodawców o dostarczenie kopii?
    > Czy można to zastąpić jakimś zbiorczym (rocznym?) rmua?
    Możesz poprosić o zestawienia roczne. Są takie druki i pracodawcy je
    stosują.
    > I ostatnie: jeden z pracodawców nie istnieje (agropolisa s.a.) przejął
    > go kto inny - co w tym wypadku?

    Jak nikt Cię nie poinformuje gdzie jest archiwum to poszukaj adresów
    archiwów na stronie ZUS-u.

    --
    animka

  • 4. Data: 2007-05-08 16:59:16
    Od: Phyt0n <1...@1...1pl>

    Kaizen wrote a message concerning to following matters on 2007-05-08 18:08:

    > A po co Ci RMUA (zwłaszcza stare)?

    i tak liczy sie tylko z ostatniego miesiaca. ostatnio wystepowalem o karte
    ubezpieczenia miedzynarodowego do zusu i wyslalem im z 3 ostatnich miesiecy.
    Zatrzymali sobie najnowsze, starsze odeslali.
    --
    Pozdrowienia!
    Marcin "Phyt0n" Paczkowski

  • 5. Data: 2007-05-08 17:37:34
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-05-08 18:08 [Kaizen] napisał(a):

    > A po co Ci RMUA (zwłaszcza stare)?

    Choćby po to, że żeby cokolwiek w ZUS ustalić/załatwić musisz często
    składać dokumentację opłacania składek p za rok wstecz bo u nich nigdy
    nic nie ma. Kiedy przyjdzie czas liczenia emerytury RMUA mogą okazać się
    jedynym namacalnym potwierdzeniem, że składki wpłacałeś.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 6. Data: 2007-05-08 18:18:59
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 08 May 2007 18:08:49 +0200, Kaizen napisał(a):

    > A po co Ci RMUA (zwłaszcza stare)?

    Może za 20/30/40 lat potrzebować do przedstawienia w ZUS/następcy ZUS że w
    okresie takim i takim zostały potrącona składki na FUS.

  • 7. Data: 2007-05-08 18:27:08
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 08 May 2007 18:41:20 +0200, Animka napisał(a):

    > Jak nikt Cię nie poinformuje gdzie jest archiwum to poszukaj adresów
    > archiwów na stronie ZUS-u.

    Ale archiwum nie wyda (bo i na jakiej podstawie skoro nie jest/był
    płatnikiem składek) RMUA.
    Archiwum może tylko potwierdzić okres zatrudnienia, w sytuacji super-hiper
    - może uzyskać informację o zarobkach.

  • 8. Data: 2007-05-08 19:10:56
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Artur nabazgrolił na ekranie:
    > Archiwum może tylko potwierdzić okres zatrudnienia, w sytuacji super-hiper
    > - może uzyskać informację o zarobkach.

    Ale też archiwum może wydać dokument RP-7.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 9. Data: 2007-05-08 19:50:19
    Od: "Catalyst" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości

> [...]
    > Kiedy przyjdzie czas liczenia emerytury RMUA mogą okazać się jedynym
    > namacalnym potwierdzeniem, że składki wpłacałeś.

    OOOOOO właśnie
    Gdzyby nie rmua moja mama miała by sporo mniejszą emeryturę bo jakaś kur3w z
    zusu zakwestionowała jakość podpisu na czymś...

    cat

  • 10. Data: 2007-05-08 20:29:29
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 8 May 2007 20:18:59 +0200, Artur
    <s...@r...pbz> zakodował:

    >Może za 20/30/40 lat potrzebować do przedstawienia w ZUS/następcy ZUS że w
    >okresie takim i takim zostały potrącona składki na FUS.

    Zestawienia z OFE dostaję co roku.
    Z ZUSu mają "troszeczkę" większe opóźnienie.
    Tak czy inaczej jak mi się coś w składkach nie zgadzało (ZUS założył
    mi trzy konta) to nie potrzebowałem do tego żadnego RMUA - wysłałem
    reklamację za pośrednictwem pracodawcy.