-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: rekrutacje i tandeta
Date: Thu, 06 Apr 2006 18:45:39 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 47
Message-ID: <e13h5m$7bh$1@inews.gazeta.pl>
References: <e0ts0d$933$1@atlantis.news.tpi.pl> <0...@p...pl>
<e0vsll$qc$1@atlantis.news.tpi.pl> <e0vtb6$bst$1@news.onet.pl>
<e100gj$h4f$1@atlantis.news.tpi.pl> <e12q9p$ljg$1@inews.gazeta.pl>
<e130b0$sfe$1@news.onet.pl> <e132nq$3pt$1@inews.gazeta.pl>
<e13brr$lqi$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: dye207.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1144342518 7537 83.22.116.207 (6 Apr 2006 16:55:18 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 6 Apr 2006 16:55:18 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <e13brr$lqi$1@atlantis.news.tpi.pl>
X-Accept-Language: pl, en-us, en
X-User: sobczyk.webdesign
User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:179103
[ ukryj nagłówki ]GM napisał(a):
> No ale z praktycznego punktu widzenia to sie nie zgadzam. Takie stanowiska
> podstawowe jak sprzedaz, telemarketing czy obsluga klienta nie nadaja sie
> dla 40 letnich ludzi po zawodowce, ktorzy niestety nie zostali fachowcami w
> swojej dzialce, tylko dla studentow, absolwentow czy ludzi z matura - a
> zatem o jakimś potencjale ale bez doswiadczenia. Jezeli nie awansuja to
> odejda i juz masz stala rotacje zespolu ludzi.
Motywować pozytywnie można na sto sposobów, wcale nie awansując. Można
to robić finansowo (w sprzedaży i obsłudze klienta b. ważne) albo i
niefinansowo - imprezami, gadżetami, wyróżnieniami etc.
Nie mogę zgodzić się, że praca w obsłudze klienta jest pracą dla ludzi
bez doświadczenia. Właściwie czym jest obsługa klienta? Na rynku polskim
istnieją dwa modele - model obsługi klienta i model mylnie utożsamianej
ze sprzedażą obsługi klienta. Pierwszy to np. obsługa logistyczna
zamówień, reklamacji etc., co wymaga wiedzy branżowej a więc i
doświadczenia. Drugi to mylenie funkcji sprzedaży z pierwszym modelem,
czyli robienie z pracownika świnki morskiej - ani świnki ani morskiej,
bo często się zdarza, że taki hybrydowy pracownik obsługi klienta i
sprzedaży nie ma czasu ani na to, by porządnie sprzedawać lub szukać
klientów ani na to, by porządnie obsługiwać dotychczasowych.
Czasami inaczej rozwiązać się sprzedaży i obslugi klienta nie da,
zwłaszcza w firmach z zamiłowaniem uprawiających rozciąganie produktów
(np. linia produktów o wspólnej cesze głównej lecz różniących się pod
względem parametrów technicznych jak silniki elektryczne) albo w firmach
wdrożeniowych, konsultingowych (choćby szkoleniowej) etc.
Wówczas funkcje przedsprzedaży ogranicza się do minimum a właściwe
funkcje handlowe pełni osoba o dużej wiedzy na temat owych silników,
wdrożeń, szkoleń etc. Znów jest więc potrzebne doświadczenie.
> Nie ma powodu aby po roku taka osobe nie awansowała chociazby ze
względu na
> bardzo dobra zanjomosc produktu, branzy i dzialalnosci firmy.
Na jej miejsce trzeba zatrudnić nową osobę szeregową. I co zrobić z
dwoma menedżerami- poprzednim i nowo awansowanym? Zwolnić?
> A takich osob
> do potencjalnego awansu moze byc wiele do wyboru z calego zespolu. Finansowo
> niewielka podwyzka oraz nowe wizytowki i masz lojalnego pracownika.
No właśnie - z 10 handlowców robi Ci się 10 menedżerów ds. czego? I kim
będą zarządzać? 100 nowych pracowników? :)
pozdr.
m.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.04.06 22:21 Immona
- 07.04.06 05:41 Marek Barbaszyński
- 07.04.06 07:12 Tomasz Kaczanowski
- 07.04.06 08:06 GM
- 07.04.06 08:25 GM
- 07.04.06 08:37 GM
- 08.04.06 06:52 Immona
- 10.04.06 08:53 GM
- 11.04.06 06:52 Maciek Sobczyk
- 11.04.06 08:43 Marek Barbaszyński
Najnowsze wątki z tej grupy
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
- herbatka...
- Re: POSZUKUJĘ NIEWIELKIEJ POŻYCZKI
- Uploads - What is wrong with Easynews
- Zarobki w dolarach, a VAT, podatek i fakturowanie
Najnowsze wątki
- 2024-05-30 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-30 Wrocław => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-30 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-30 Warszawa => B2B Sales Representative <=
- 2024-05-29 Warszawa => Frontend Developer - React <=
- 2024-05-29 Kraków => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-05-29 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-05-29 Zabrze => Regular .NET Developer <=
- 2024-05-29 Zabrze => Regular .NET Developer <=
- 2024-05-29 Warszawa => Senior Cloud DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-05-29 Berlin => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-29 Poznań => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-05-29 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2024-05-29 Warszawa => Google Ads Freelancer <=
- 2024-05-29 Ulm => Solution Engineer (m/w/d) Data Center Technologies <=