PracaGrupypl.praca.dyskusjerekrutacje i tandeta › Re: rekrutacje i tandeta
    From: "GM" <g...@w...nospam.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rekrutacje i tandeta
    Date: Thu, 6 Apr 2006 17:23:46 +0200

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości
    news:e132nq$3pt$1@inews.gazeta.pl...
    > Wyjścia są więc trzy:
    > 1. Rekrutować pracowników szeregowych z uwzględnieniem wszystkich
    > umiejętności, jakie będą potrzebne w ścieżce rozwoju (wątpliwe - to jest

    Coz, firma firmie nie rowna tak jak manager managerowi nie rowny.

    No ale z praktycznego punktu widzenia to sie nie zgadzam. Takie stanowiska
    podstawowe jak sprzedaz, telemarketing czy obsluga klienta nie nadaja sie
    dla 40 letnich ludzi po zawodowce, ktorzy niestety nie zostali fachowcami w
    swojej dzialce, tylko dla studentow, absolwentow czy ludzi z matura - a
    zatem o jakimś potencjale ale bez doswiadczenia. Jezeli nie awansuja to
    odejda i juz masz stala rotacje zespolu ludzi.
    Taka osoba siedzi w firmie, jak ma efekty i dobrego szefa to utrzymuje sie
    dlugo na stanowisku, ma dobry przyklad do nasladowania oraz sporo uwag
    ktorych na ogol nie wymawia, na zasadzie "ja to bym inaczej zorganizowal".
    Nie ma powodu aby po roku taka osobe nie awansowała chociazby ze względu na
    bardzo dobra zanjomosc produktu, branzy i dzialalnosci firmy. A takich osob
    do potencjalnego awansu moze byc wiele do wyboru z calego zespolu. Finansowo
    niewielka podwyzka oraz nowe wizytowki i masz lojalnego pracownika. Osoba z
    zewnatrz to koszty - zwlaszcza ze wymagania odnosnie pensji na starcie beda
    znacznie wyzsze moim zdaniem.
    Cost cutter cos a lot - ale to juz na prawde zalezy od firmy ile mzoe na tym
    zyskac. Nie mozna jednoczesnie omawiac mechanika ktory staje sie majstrem i
    duzej korporacji :)

    Pozdro
    GM