PracaGrupypl.praca.dyskusjepytanie... progi podatkowe w tym roku. › Re: pytanie... progi podatkowe w tym roku.
    From: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: pytanie... progi podatkowe w tym roku.
    Date: Thu, 19 Nov 2009 16:58:17 +0100

    Paweł L. pisze:
    > W zeszłym miesiącu miałem większą pensję niż się spodziewałem okazało się że
    > już przekroczyłem 95k dochodu i zmniejszyła się liczba składek
    > emerytalno/rentowych które pobierali z wypłaty. Co ciekawe, jednak 18%
    > pobrano podatku chociaż próg około 85 tysięcy już przekroczyłem i to
    > wcześniej niż w październiku na pewno.

    Na początku roku przeliczałam to i wyszło że w tym roku nie będzie
    sytuacji* że dochody wpadły w II próg podatkowy i są jeszcze pobierane
    składki. W roku 2008 taka sytuacja mogła wystąpić przez parę miesięcy.

    Uważaj na miesiąc w którym 'wpadniesz' w 2 próg. Pracodawca zastosuje
    32%dopiero od następnego miesiąca. W rozliczeniu rocznym więc możesz
    mieć trochę podatku do zapłacenia.

    *umowa o pracę, standardowe koszty, bez zwolnien lekarskich
    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --