PracaGrupypl.praca.dyskusjepytanie do GC › Re: pytanie do GC
  • Data: 2002-05-06 06:50:51
    Temat: Re: pytanie do GC
    Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rozpocznę za niedługo pracę w Niemczech. Jestem żonaty, ale żona
    > przynajmniej na razie nie wyjedzie (czyli mam I klase podatkowa). Czy mozna
    > zameldowac zonę w Niemczech pomimo, ze dalej bedzie pracowac w Polsce (lub
    > chwilowo w innym kraju UE) i tym samym przeskoczyc do III klasy podatkowej?

    Mozna, bo sam tak zrobilem. Co prawda mojej zonce konczy sie wlasnie urlop
    wychowawczy, czy tez maciezynski - juz sam nie wiem, w kazdym badz razie ten
    krotszy.
    Teraz po kolei: jesli juz tu przyjechales to automatycznie przyznali Ci 1 klase
    podatkowa. Jelsi juz masz mieszkanie, zameldowanie, wize na 5 lat to Twoja
    zonka powinna wyrobic sobie wize na 3 miesiece w jakims konsulacie np. w
    Gdansku. Jesli masz dziecko to ono tez powinno miec taka wize (ja dla swojej 4
    miesiecznej coreczki wyrabialem paszport i wize). Zeby ograniczyc bole z
    podrozami (no chyba ze jestes z np. Gdanska) to zonka i ew. dziecko musi byc w
    konsulacie tylko przy zlozeniu wniosku. Odebrac mozesz Ty lub jak sie dogadasz
    w konsulacie ktos inny. Potem zabierasz :-)) paszport(y) z tymi wizami i w
    Niemczech meldujesz cala rodzinke a przy najblizszej wyplacie robisz duze
    oczy... ufff

    Pozdrawiam
    Auck