PracaGrupypl.praca.dyskusje › przerwa w składkach ZUS

  • 1. Data: 2004-12-29 14:58:37
    Temat: przerwa w składkach ZUS
    Od: iwc1a <i...@N...o2.pl.DELETE.THIS>

    Mam takie pytanie. Mój mąż od marca tego roku jest zarejestrowany jako
    bezrobotny i w związku z tym ma ubezpieczenie. Jak się dzisiaj okazało
    dostał nareszcie pracę od 1 stycznia :) Ale teraz dostał jeszcze
    możliwość zarobienia paru groszy na umowę o dzieło a na tej umowie jak
    wiadomo nie ma ubezpieczenia. Mój mąz musi sie już teraz wyrejestrować
    bo umowa o dzieło jest w dniach 29.12-30.12 więc przez te 3 dni nie
    będzie ubezpieczony. W moim pytanie chodzi o to czy ma jakiekolwiek
    znaczenie w przyszłości mała przerwa w składkach czy też nie ?
    Oczywiście wiadomo nam że przez te dni w których nie będzie miał
    ubezpieczenia nie może korzyszac z państwowej służby zdrowia. Pytam
    tylko czy to nie będzie miało kiedyś jakiegoś wpływa np. przy emeryturze
    ? Pytam bo na tym akurat sie nie znam.

    --
    Pozdrowionka :D
    Iwonka

  • 2. Data: 2004-12-29 17:17:41
    Temat: Re: przerwa w składkach ZUS
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia iwc1a
    <i...@N...o2.pl.DELETE.THIS> wystukał[a]:
> [...]
    > państwowej służby zdrowia. Pytam tylko czy to nie będzie miało
    > kiedyś jakiegoś wpływa np. przy emeryturze ? Pytam bo na tym akurat

    hm... do emerytury to się i tak nie będzie liczyło. Bo jak się jest
    bezrobotnym to nie są odprowadzane składki na emeryturę, rentę, tak samo
    jest przy umowie o dzieło. Fakt, mąż pani straci prawo do ubezpiecznia
    zdrowotnego. Ale jeżeli pani pracuje, to może pani zgłosić męża do tego
    ubezpieczenia u swojego pracodawcy /jako członka rodziny/.

    A na wyrejestrowanie się z Urzędu Pracy jest 5 dni, więc... gdyby się
    tak z tym nie śpieszyć.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2004-12-29 18:39:35
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "iwc1a" <i...@N...o2.pl.DELETE.THIS> napisał w
    wiadomości news:cqugm2$454$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > ubezpieczenia nie może korzyszac z państwowej służby zdrowia. Pytam
    > tylko czy to nie będzie miało kiedyś jakiegoś wpływa np. przy

    Jeżeli aktualnie pobiera zasiłek dla bezrobotnych, to przez
    wyrejestrowanie będzie miał o 3 dni krótszy okres składkowy. Jeżeli
    nie pobiera zasiłku dla bezrobotnych to tylko utrata ubezpieczenia
    zdrowotnego na te 3 dni umowy o dzieło.

    Wyrejestrowanie z bezrobocia można zgłosić do 5 dni od podjęcia
    zatrudnienia (tutaj umowy o dzieło) i umowę o pracę od 01.01.2005 r.
    będzie zawierał już jako osoba nie zarejestrowana w urzędzie pracy
    jako bezrobotna.

    Pozdrawiam

    wa