PracaGrupypl.praca.dyskusjeprestiz zawodow › Re: prestiz zawodow
    From: "macko42" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: prestiz zawodow
    Date: Tue, 4 Oct 2005 13:24:20 +0000 (UTC)

    Maciek Sobczyk <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "macko42" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A ja nie mam zamiaru łamać NDA. Odpiszę Ci na priv.

    dzieki.

    moje niedawne doswiadczenia z Twoimi kolegam i kolezankami po fachu sa takie,
    ze zwykle rozmowa na tematy merytoryczne byla ogranicznona do minimum.
    Czasem bylo to pytanie: "jak sie Pan ocenia w technologii X". Ja odpowiadalem
    np: bardzo dobrze (no, czasem podpieralem to jakos to argumentami ;)).
    Pan/pani notowala. i koniec. Potem pan/pani mowila, ze wysle moja
    oferte do 'klienta'. Po jakims czasie otrzymywalem (albo i nie) odpowiedz, ze
    sie spodobalem (albo i nie) 'klientowi'. Do dzisiaj sie zastanawiam od czego
    zalezalo czy sie podobalem czy nie. W ogromnej wiekszosci aplikowalem na
    stanowiska o podobnym profilu, ktory odpowiadal moim (IMO) kwalifikacjom i
    doswiadczeniu. Jak dla mnie, to nie bardzo mialem okazje przekonac sie i
    rozmowce, czy to imo to tylko imo ;)
    Spodziewalem sie czegos troche innego. Chociazby po to zeby sie przekonac
    czy to co mialbym robic mi odpowiada.

    Sorry, ale jakos nie bardzo mi sie chce wierzyc, ze po takiej rozmowie
    mozna wiele o moich kwalifikacjach powiedziec. W CV tez, sila rzeczy,
    ograniczalem sie do podstawowych faktow (i tak bylo dlugie).
    Z tego co zauwazylem, w zasadzie nikt z rektutujacych mnie ludzi nie wiedzial
    np. co to jest certyfikat MCSD (w branzy raczej znany). Watpie czy jesli
    napisalem, ze w projekcie x uzywalem pewnych rzeczy wchodzacych w sklad
    techonologii Y, to rektrutujacy byl swiadomy, ze to nalezy do Y ;)
    (przynajmniej pytania, jesli sie w ogole pojawily, o tym nie swiadczyly).

    Co ciekawe, oferte pracy dostalem w dzialce gdzie specem zdecydowanie nie
    jestem (orientuje sie srednio i wcale tego nie ukrywalem).