PracaGrupypl.praca.dyskusje › [prawo pracy] - Jak to z umowami o prace jest

  • 1. Data: 2007-05-24 21:33:41
    Temat: [prawo pracy] - Jak to z umowami o prace jest
    Od: "delf" <d...@p...onet.pl>

    No wlasnie - jak to jest z tymi umowami o prace?

    Jest sobie taka sytuacja - jakies 7 m-cy temu podjolem prace na - umowa na
    czas okreslony - 1 rok (1/2 etatu)
    Podczas rozmowy "wstepnej" pracodawca stwierdzil, iz w jego firmi wszyscy
    pracownicy sa zatruniani zgodniez "prawem i obowiazujacymi przepisami"
    I jakie bylo moje zdziwienie gdy dostalem do reki "umowe" - i bardzo sie
    zdziwilem.
    - wielkosc wynagrodzenia - najnizasz krajowa - a w rzeczywistosci dostaje
    zdecydowanie wieksze wynagrodzenie
    - stanowisko pracy/etat - w umowie zapisane zostalo jako "pracownik
    administracyjno/biurowy" - a w rzeczywistosci zajmuje sie zupelnie czyms
    innym
    Niestety zalezalo mi na tej pracy i podpisalem ta umowe.
    Jakies 3-miesiace temu poprosilem pracodawce o podniesienie wynagrodzenia i
    zmiane "stanowiska" w umowie o prace. Pracodawca zgodzil sie na jedno i
    drugie - ale - kosztem zwiekszenia czasu pracy i od ponad 2 miesiecy pracuje
    na 2/3 etatu za ciut wieksze wynagrodzenie. Problem w tym, iz od 2 miesiecy
    nie moge sie doprosic o zmiane umowy o prace lub o jakis aneks do
    wczesniejszej umowy.

    I tu moje pytanie - wiem, iz Pracodawca lamie moje prawa wynikajace z KP -
    ale co moge w takiej sytuacji zrobic? i jak postapic?

  • 2. Data: 2007-05-24 21:54:30
    Temat: Re: [prawo pracy] - Jak to z umowami o prace jest
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 24 May 2007 23:33:41 +0200, "delf"
    <d...@p...onet.pl> zakodował:

    >I tu moje pytanie - wiem, iz Pracodawca lamie moje prawa wynikajace z KP -
    >ale co moge w takiej sytuacji zrobic? i jak postapic?

    Możesz pozwać go do sądu pracy i/lub zgłosić nieprawidłowości w PIP.

    Oczywiście dobrze by było, jakbyś był w stanie to wszystko udowodnić,
    a nie tylko opowiedzieć.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2007-05-25 11:48:57
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    albo mi się wydaje, albo dajesz się robbić w balona.

    przemyśl, co konkretnie chcesz i to osiągaj.
    bo jak rozumiem, to wcześniej pracowałeś na 1//3 etatu (nie napisałeś ile
    rzeczywiście wynosi twój czas pracy), a teraz dostałes podwyzkę i rozszerzenie do 2/3
    etatu...foormalnosć to w przypadku potrzeb związanych z sądem podstawa. Zawsze
    przeciez pracodawca może łatwo wykkazać - pracowałes zgodnie z jegoo zalozeniami i w
    ramach obowiązującego prawa, wprawdzie wypłacał ci nieformalnie premie ale nie
    zgłaszałeś do tej pory żadnych zastrzeżeń że masz więcej pieniędzy, tak ze on nie
    bardzo rozumie. oczywiście juz poprawiają błąd, bo to najprawdopodobniej jakies błędy
    w programie komputerowym ale on nie rosci sobie w związku z tymzanych roszczeń....

    to takie troche gdybanie, ale musisz wziąć pod uwage co jest w papierach.. A tu
    przypuszczam ze pracodawca jes na 100% obryty.
    A tsk to ty sobie pozwalasz na niedociągnięcia i zamiast negojować rzeczywiste
    warunki, negocjujesz papier. A to zdaje sie dla pracodawcy sa dwie zupełnie odmienne
    sprawy

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*