PracaGrupypl.praca.dyskusjeprawa autorskie? › Re: prawa autorskie?
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: prawa autorskie?
    Date: Mon, 24 Mar 2003 16:09:29 +0000 (UTC)

    michał t <l...@h...pl> napisał(a):

    > witam.
    > Mam pytanie....weźcie pod uwage to że jestem początkujący...
    > Załóżmy , ze robie dla kogos strone www, strona wymaga od czasu do czasu
    > uaktualnienia, zawiera MOJE "wytwory" JavaS . Firma placi mi za zrobienie
    > stronki i jej pielegnacje. Czy jest sposob na to by ustrzec sie przed
    > nieuczciwoscia( czy ktos moze zerznac moj pomysl, firma wrzuci strone pod
    > innym adresem i znajdzie jakiegos cwaniaka co za grosz zmieni cos raz na
    > tydzien na stronie)?

    Przeczytaj sobie pod adresem
    http://www.mw.mil.pl/public/body_prawoautorskie.html
    ustawę o prawie autorskim. Jest tam rozdział dotyczący programów
    komputerowych (rozdział 7).

    Podstawowa zasada
    Pierwszy rozdział.

    >Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o
    >indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od
    >wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).

    Innymi słowy - przedmiotem ochrony jest dzieło, w którym są przejawy
    twórczości o indywidualnym charakterze. W związku z tym jakas tam stronę WWW
    podobną do 100 tysięcy czy milionów innych raczej trudno nazwa dziełem, chyba
    że wskażesz, że jest tam coś nowego lub oryginalnego.

    Poza tym, jeśli firma zamówiła u ciebie stronę i za to zapłaciła to zgodnie z
    punktem 7.4.2 ma prawo do

    >tłumaczenia, przystosowywania, zmiany układu lub jakichkolwiek innych zmian
    >w programie komputerowym, z zachowaniem praw osoby, która tych zmian
    >dokonała,

    Innymi słowy mają jak najbardziej prawo zlecić jakiejkolwiek innej osobie
    dokonywanie poprawek czy modyfikacji w twojej stronie pod warunkiem
    zachowania twoich praw autorskich, czyli stwierdzenia, ze to ty jesteś
    autorem. Ma też jak najbardziej prawo zmienić adres, pod którym jest strona.