PracaGrupypl.praca.dyskusjeprawa autorskie › Re: prawa autorskie
  • Data: 2002-09-25 10:35:29
    Temat: Re: prawa autorskie
    Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Możesz tylko sprzedac prawa autorskie
    > 2. Możesz zawrzeć umowę o dzieło i w niej zaznaczyć, że prawa autorskie
    > do wykonanego dzieła przechodzą po jej wykonaniu na zleceniodawcę.
    >
    > W przypadku 2 masz 50% kosztów.

    ad. 2
    ok. ale gdydymbył urzędnikiem US, potraktowałbym ten przypadek w taki sposób:
    - wykonanie dzieła za 100 % ceny
    - przekazanie praw za free ( więc 50 % od free = 0).
    W umowie o przekazanie praw lub załączniku do umowy o dzieło chyba powinna być
    jakaś kwota.
    Może to kwestia interpretacji. za bardzo się na tym nie znam, ale już słyszę te
    pytania w urzędzie skarbowym (prowadzę firmę( teraz w zawieszeniu i po to mi te
    umowy o dzieło i prawa autorskie) jestem ich częstym gościem).
    Mam nadzieje na dalszą pomoc i dzieki za zainteresowanie

    z pozdrowieniami Tomasz