PracaGrupypl.praca.dyskusjepracodawca zusu nie odprowadza › Re: pracodawca zusu nie odprowadza
    From: Karmakoma <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: pracodawca zusu nie odprowadza
    Date: Sun, 28 Nov 2004 18:09:13 +0100

    Dnia 28 Nov 2004 15:26:11 +0100, Tomek napisał(a):

    <ciach>

    > Może nie ma pieniędzy. Na pensje wystarcza a na świadczenia juz nie.

    nie. pieniądze są ("dziwnym" trafem wszystkie wpływy z zapłaconych nam
    faktur wypływają w dziwnych okolicznościach z firmy - bez faktur, rachunków
    jakichkolwiek dowodów księgowych, po prostu znikają z konta firmy,
    rachunkiem dysponuje tylko prezes), on nie płaci z wyrachowania. W zeszłym
    tygodniu przyszedł na niezapowiedzianą wizytę pan z Urzędu Skarbowego. I
    co? I cisza...

    > W Polsce
    > połowa firm nie płaci podatków i ZUSu, informacja z jakiejś debaty sejmowej.
    > Jak widzisz nie jestes sama.

    I co z tego, że nie jestem sama? to oznacza, że mam pozowolić się okradać?
    Bo nie płacenie za mnie z mojej własnej pensji składek na zus i
    przywłaszczasnie sobie podatku, który powinien w moim imieniu być
    odprowadzony do Urzędu Skarbowego to zwykła kradzież.

    >Oczywiście możesz iść z tym do jakiś urzędów.

    jakich? prosiłam o konkretne rady...

    > Przyjda i dostanie karę.

    Patrz wyżej (przypadek kontrolera z Urz. Skarbowego) - kary nie dostanie, a
    nawet jeśli mu wlepią to i tak nie zapłaci...

    > Jak myślisz zapłaci czy nie zapłaci. A może jak
    > zapłaci tą karę to braknie mu na wypłatę dla Ciebie w przyszłym roku.

    Bzdura. Sama w ciągu miesiąca zarabiam dla firmy na czysto poand 30 tys.
    zł... Koszty firmy nie są duże - a marże ogromne. Tak się składa, że pan
    prezes twierdzi uparcie, ze to spółka pracownicza - i księgowe udostępniają
    pracownikom wszystkie wpływy i wypływy. Także wyobraź sobie, że wiem ile
    firma zarabia, a ile oficjalnie wydaje. Reszta niestety jest defraudowana
    (facet nie pyta o zdanie akcjonariuszy i o niczym ich nie informuje) -
    nawet biegły rewident w tym roku się zbuntował i powiedział, że on tego
    badać nie będzie, a tym bardziej pod tym się nie podpisze.

    > I nie
    > będzie umowy na czas nieokreślony. Jak widzisz jedziecie na podobnych wózkach.
    > Tylko jego malepsze koła. Najgorszy sabotaż to taki kiedy szkodzi sie samemu
    > sobie.

    Umowa będzie. Tylko, że z wypłatą pensji i odprowadzaniem składek i
    podatków będzie jak dotąd. Dlatego zamierzam z tej firmy odejść - wraz z
    całym działem.. ale najpierw chcę odzyskać, to co zgodnie z prawem mi się
    należy.

    pozdrawiam,

    K.