PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca w fastfoodach › Re: praca w fastfoodach
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca w fastfoodach
    Date: Thu, 19 Apr 2007 21:18:07 +1200

    januszek wrote:
    > Immona napisał(a):
    >
    > [...]
    >

    > chenie
    > pocztam co masz do powiedzenia o uniwersytetach i postawie polskich
    > emigrantów przekonanych, że są najlepsi :)

    Jesli chodzi o uniwersytety, to krotko: polecam miedzynarodowe rankingi
    - dowolne - i obejrzenie w nich pozycji polskich uniwersytetow. Jak
    jakis Polak wygra jakis miedzynarodowy konkurs, to gazety robia z tego
    artykul. Amerykanie czy Niemcy nie pisza o tym artykulow, bo wykazanie
    sie rodaka na arenie miedzynarodowej to dla nich zjawisko normalne i
    powszednie. Mit o tym, ze jestesmy jakas potega w jakosci ksztalcenia
    upada po porownaniu danych z innymi panstwami. Inwestycje zagraniczne w
    branzach takich jak IT nie sa spowodowane tym, ze nasze uczelnie masowo
    wypuszczaja geniuszy, tylko tym, ze nasi absolwenci maja dobry stosunek
    jakosci do ceny.

    Natomiast co do imigrantow, to poza tym, co napisal ryciek, na Zachodzie
    jest znacznie wieksze rozwarstwienie intelektualne niz w Polsce. Ludzie,
    ktorzy maja predyspozycje i mozliwosci porzadnie sie wyksztalcic,
    ksztalca sie znacznie lepiej niz u nas, natomiast reszcie nie usiluje
    sie na sile wmuszac wiedzy o budowie komorki czy innych rzeczach
    calkowicie nieprzydatnych w zyciu np. hydraulikowi czy fryzjerce.
    Zachodnia klasa robotnicza i nizsza klasa srednia, a nawet czesc klasy
    sredniej ma znacznie wezsze horyzonty i mniejsza wiedze ogolna niz
    polski absolwent malomiasteczkowego ogolniaka. Tyle, ze nie jest to
    zadnym powodem do czucia sie lepszym od "nich". Wiedza, tak jak
    pieniadze, ma wartosc tylko tego, co mozna dzieki niej zdobyc, a jej
    nadmiar w przypadku, gdy sluzy tylko do czucia sie lepszym i nie ma
    zadnych innych praktycznych zastosowan rodzi wylacznie frustracje.
    Poczucie wyzszosci z powodu posiadanych zasobow, a nie dokonanych w
    zwiazku z nimi osiagniec to calkowity brak kontaktu z rzeczywistoscia.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533