PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca na umowę zlecenie › Re: praca na umowę zlecenie
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca na umowę zlecenie
    Date: Thu, 19 Jan 2006 17:15:13 +0100

    W wiadomości news:dqnnqc$jcl$1@inews.gazeta.pl Majka
    <t...@g...pl> pisze:

    > Dziękuje wszytskim za odpowiedz, tak wlasnie myslalam, zejest jak
    > piszecie. niestety tak pewnie będę zatrudniona przez dluższy czas -
    > rok, może póltora, i liczylam ze moze to zmienia realia no chyba ze
    > znajdę inną prace na etat albo nasza organizacja pozarządowa nagle
    > zacznie miec kase ;D Zostaje mi tylko jedno: dogadać się z szefem i
    > ustalić sobie warunki pracy.
    Nie całkiem. Wiele zależy od charakteru zlecenia i sposobu jego realizacji.
    Spójrz na art. 22 §1 i §1^2 Kodeksu Pracy. Wykonując zlecenie zauważ, czy
    nie zachodzą wymienione w §1 faktycznego nawiązania stosunku pracy (a nie
    tylko wywiązywanie się z postanowień umowy cywilno-prawnej). Jeśli tak -
    spróbuj zgromadzić dowody, że tak właśnie było. Wówczas będziesz mogła (np.
    z końcem umowy) upomnieć się skutecznie stwierdzenie faktycznego istnienia
    stosunku pracy i uzyskać wszystkie płynace zeń uprawnienia i skutki (ew. ich
    ekwiwalenty).

    Jotte