PracaGrupypl.praca.dyskusjepomoc chlopakowi-WAZNE!!!!! › Re: pomoc chlopakowi-WAZNE!!!!! (trochę dłużej)
    From: Dorota <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: pomoc chlopakowi-WAZNE!!!!! (trochę dłużej)
    Date: Sat, 18 Oct 2003 14:41:56 +0200

    Dnia 03-10-17 19:14, Użytkownik t...@p...onet.pl napisał :
    > Niech sie zarejestruje urzedzie pracy i skorzysta np. z oferty szkoleniowej,
    > troche sie pouczy to moze mu przejdzie, a z dodatlowymi umiejetnosciami ma
    > wieksze szanse na rynku.
    > thomso

    hahahahahahahahahahaha
    Śmiech mnie zabił. Może jeszcze ma się udac do Urzedu Zatrudnienia w
    Warszawie na Ciołka??? hahahahahahahahahahaha. Szef tego "interesu" pan
    Robert Kwiatkowski najlepiej ealizuje się w licznych wywiadach w
    mediach. Chyba nie ma czasopisma, gazety w której nie byłoby
    przynajmniej raz wywiadu z nim. Jego wypowiedzi brzmią jak "mamo, mamo
    chwalą nas". Ilez to starnia wykzuje urząd, a ci niewdzięczni, leniwi
    bezrobotni ... blablabla. Szkolenie???? Człowieku, litości. Pisałam
    kiedyś jak to wyglada. Pogooglaj. No i ta "pomoc dla zakładajacych
    działalność". Panie, które sa podobno doradcami zawodowymi, pytane jaką
    pomoc można uzyskac przy zakłaadaniu DG, pokazują plcem, albo warczą, ze
    w gablotach wisza ogłoszenia. I tak jest. Jedno to Pro-Euro na Smoczej
    gdzie spojrzeli na mnie jakbym z księzyca spadła i odarli mnie ze
    złudzeń. pomagają tylko tym co już mają firmy i to nieźle prosperujące.
    A jakże, wtedy nawet można załapac się na szkolenia. Drugie to "Związek
    Pracodawców Warszawy i Mazowsza". ba nawet na swojej stronie
    (http://www.zpwim.pl/) jako "darmowe" mają coś takiego:
    prawo działalności gospodarczej
    - osoba fizyczna, osoba prawna
    - wybor optymalnej formy prowadzenia działalnosci gospodarczej
    - obowiązki zwiazane z rozpoczęciem działności gospodarczej (rejestracja
    firmy)

    No więc wierząc w swej naiwności w słowo pisane udałam się tam po
    poradę. A jakże. Zostałam bardzo mile przyjęta i zapisano mnie na wizyte
    do biegłego rewidenta i prawnika. Na rozmowie z panią rewident
    zaznaczyłam, ze nie mam zielonego pojęcia o księgowości, nie rozumiem
    tego, a chce skończyć z beznadziejnym meldowaniem w fimie p. Roberta
    kwiatkowskiego (vel urząd Zatrudnienia - W-wa ul. Ciołka), chcę coś
    zdziałać, mieć z czego żyć i spłacać kredyty itd. Mam konkretne
    wykształcenie i praktykę itd. Wiem, że muszę zozstać podatnikiem VAT.
    Nie mam o tym pojęcia. Wiem, że na tym mogę się posliznąć, a nie mogę
    sobie na to pozwolić. Więc pytam, jaką fomę przyjąc? Gdzie totalny laik
    jak ja może coś poczytać, bo tytułów setki, ale który najlepszy dla
    mnie? Czy moze jakieś kilkudniowe szkolenie, aby umieć się poruszać w
    morzu rubryczek, terminów, CITów, PITów, ZUSów etc.? A co się
    dowiedziałam - pani rewident była pełna ochów i achów w stylu:
    - cudownie, że się pani za to wzięła
    - pani się nie boi VATu, u pani to chyba 7%, tu się weźmioe tam oliczy,
    żaden problem, pani się nie boi,
    - naprawdę cudownie, że pani tu przyszła
    - Bóg mi panią zesłał, zapraszam na modlitwy za przedsiębiorców
    regularnie organizowane pod Warszawą
    itd, itd blablabla albo jeszcze mniej

    Próbowałam nieco wpaść w ton i nastrój, usiłując przemycić pytania aby
    wyciągną konkrety. Oczekiwałam chociażby tego ze będe miałą pokazane jak
    się wypełnia i jakie formularze w Urzędzie Skarbowym. Nic z tych rzeczy
    bo uzyskałam kolejną "konkretną" odpowiedź: mam internet to sobie
    poszukam, napewno znajdę. Na zakończenie tej wizyty dostałam namiar na
    biuro rachunkowe (oczywiście prowadzone przez panią rewident). Zaprosiła
    mnie do pytań już w tym biurze jak będę miałą problemy. Zapytałam czy
    dostanę darmowa odpowiedź, bo moja sytuacja finasowa nie jest do
    pozazdroszczenia. I cóż, oczywiście że tak o ile to będa drobiazgi. Nie
    pyatałam już co jest uznawane za drobiazg. Nie poszłam też już na
    kolejną wizytę do prawnika. Przemyślałam. A "nóż, widelec" okazałoby się
    że prawnik jest np. buddystą.

    A pan na włościach Urzędu Zatrudnienia na ciołka, udzielił dwa tygodnie
    temu kolejnego happy-wywiadu na łamach dodatku "gazeta-praca" w "Gazecie
    Wyborczej".

    Mogę jeszcze dodać, że jakość obsługi tzw "doradców zawodowych" w tymże
    UZ to temat na kolejną dyskusję i to baaaaaaaaaardzo długą. Zresztą parę
    spraw już sygnalizowałam w swoim czasie na grupie.

    Wniosek z tego: niech twój chłopak nie ma złudzeń, musi być absolutnie
    mocny, liczyć na siebie i najbliższych. Dodam, ze bywałam również w
    takich cudach które mają szyld np "Biuro Porad Obywatelskich", a
    rekalmują się jako ci co pomagają ludziom w trudnej sytuacji życiowej. Z
    tej instytucji wyszłam z informacją, że gdybym była: alkoholiczką,
    narkomanką, gdyby mąż mi twarz obijał to wiedzieliby jak mi pomóc.

    Pozdrawiam ciebie i twojego chłopaka, pisz co się dzieje. Według mnie na
    forum grupy, pomimo przewijających się wojenek, uzyskasz więcej
    sensownych porad niż w instytucjach podobno do tego przeznaczonych.

    --
    \\\\
    o,,,(o o)