PracaGrupypl.praca.dyskusjepomoc chlopakowi-WAZNE!!!!! › Re: pomoc chlopakowi-WAZNE!!!!!
    From: "Teq" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: pomoc chlopakowi-WAZNE!!!!!
    Date: Fri, 17 Oct 2003 19:16:32 +0200

    Czesc

    "marta" <r...@w...pl> wrote in message
    news:bmp2lr$bl0$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > juz od 3 miesiecy wiem ze moze to jeszcze krotko ale przez to stal sie
    jakis
    > inny.caly czas sie zamartwia.strasznie sie zmienil.jest zamkniety w
    > sobie.mysli ze nic mu sie w zyciu nie udaje.ze nigdy juz nie znjadzie
    > prosze.poradzcie mi.dziekuje za wszytskie odpowiedzi.buzka.marta

    Nie napisalas dlaczego ma takie klopoty, czy wysyla cv i nikt nie odpowiada?
    Czy moze zapraszaja go na rozmowy ale odpada po tym etapie ? Trzeba
    zidentyfikowac problem, moze ma niepoprawnie zredagowane dokumenty ktore sa
    dla potencjalnego pracodawcy niejasne i wymagaja korekty, moze ma problem z
    rozmawianiem na swoj temat, lub opisywaniem swoich wczesniejszych
    doswiadczen.
    Nie jest dobrze wkuwac na pamiec formulek do rozmowy kwalifikacyjnej bo
    najwazniejsza jest spontanicznosc, ale trzeba wiedziec o czym spontanicznie
    mozna powiedziec a co lepiej przemilczec ;)
    Jesli to kwestia CV to polecam przejsc sie do uniwersyteckiego biura karier,
    agencji posrednictwa pracy, czy nawet urzedu pracy - specjalisci tam
    zatrudnieni naprawde potrafia powiedziec o dokumentach rzeczy ktore
    wczesniej na ktore samemu ciezko wpasc nie bedac specjalista od human
    resources.

    Napewno nie moze popadac w depresje z tego powodu, mam kolegow po moim
    kierunku studiow (bardzo wymagajace studia!) ktorzy musieli sie przejsciowo
    zatrudniac w KFC czy Pizzeriach, bo po prostu nie mogli znalezc pracy.
    Kto powiedzial ze trzeba szukajac pracy siedziec, jakies tymczasowe
    zatrudnienie pozwala na zyskanie dystansu do samego siebie, a te pare
    marnych groszy potrafi bardzo podniesc morale.
    Czasem najlepiej jest na chwile przestac, zaczerpnac swiezego powietrza,
    wyjechac na pare dni i po prostu sie rozluznic i zebrac w sobie nowa
    energie.

    Jesli nie bedzie chcial to moze sprobowac poszukac jakiegos wolontariatu,
    wiem ze to moze brzmi glupio dla kogos kto skonczyl wlasnie nauke i chce
    wejsc w zycie zawodowe, ale wlasnie tego typu praktyki i dodatkowe
    umiejetnosci licza sie dla pracodawcow najbardziej - pomysl ze sposrod setek
    cv taki pracownik HR musi wybrac kilka do dalszej selekcji, cos musi mu sie
    rzucac w oczy.
    Wiec czy to jest praktyka, staz, wolontariat, organizacje studenckie czy
    praca dorywcza to zawsze dziala na korzysc.

    Wszystkie te rady pochodza z autopsji, co prawda nie szukalem pracy az tak
    dlugo, a teraz jestem w trakcie postepowan kwalifikacyjnych w paru firmach
    ale tez mialem chwile zwatpienia, nadal szukam pracy, nadal nie wiem czy
    znajde ta wymarzona prace, czy moze bede musial sie tymczasowo zadowolic
    czyms gorszym... ale na pewno nie ma co sie dolowac z powodu tych paru
    miesiecy, daj mu wyraznie do zrozumienia ze ma ciebie, ma rodzine i ma cale
    zycie przed soba, mysle ze taka perspektywa jest przyjemniejsza niz
    wmawianie sobie ze jest nieudacznikiem.

    Pozdrawiam cieplo

    Teq