PracaGrupypl.praca.dyskusje › pół etatu i urlop

  • 1. Data: 2002-06-28 17:33:22
    Temat: pół etatu i urlop
    Od: "marcin" <n...@f...of.pl>

    witam

    pracuje od kilku miesięcy na pół etatu.
    Jak jest naliczany urlop przy takiej pracy - normalnie jak przy całym
    etacie czy w połowie wymiaru?

    niedługo minie mi pół roku i chciałbym wiedzieć ile dni mi będzie
    przysługiwać.

    dzięki za info
    pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2002-06-28 19:43:56
    Temat: Odp: pół etatu i urlop
    Od: "Harmonny Wroclaw" <h...@w...pl>

    Użytkownik marcin <n...@f...of.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:afi6oo$i9l$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > etacie czy w połowie wymiaru?
    >
    > niedługo minie mi pół roku i chciałbym wiedzieć ile dni mi będzie

    Jeżeli pracujesz po 4 godziny dziennie (codziennie) to należy Ci się
    standardowy urlop (naliczany tak jak przy pracy na pełen etat).
    Jeżeli natomiast przychodzisz do pracy na 8 godzin (np. co drugi dzień) to
    należy Ci się połowa przysługujących standardowo dni urlopu.
    pozdr.
    Han
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Wylicytuj kosmetyki - we Wroclawiu dowóz gratis
    http://www.allegro.pl/showother.php?id=432672
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  • 3. Data: 2002-06-29 07:53:58
    Temat: Re: pół etatu i urlop
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Harmonny Wroclaw" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeżeli natomiast przychodzisz do pracy na 8 godzin (np. co drugi dzień) to
    > należy Ci się połowa przysługujących standardowo dni urlopu.

    Bzdura!
    Ilość dni urlopu nie zależy od wielkości etatu i zawsze obliczana jest tak
    jak dla pelnego etatu.

    Wiesiek

  • 4. Data: 2002-06-29 14:07:31
    Od: "marcin" <n...@f...of.pl>

    > Ilość dni urlopu nie zależy od wielkości etatu i zawsze obliczana jest
    tak
    > jak dla pelnego etatu.

    i to mnie cieszy
    dzięki
    pozdrawiam
    Marcin

  • 5. Data: 2002-06-29 15:58:35
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> wrote in message

    > Bzdura!
    > Ilość dni urlopu nie zależy od wielkości etatu i zawsze obliczana jest tak
    > jak dla pelnego etatu.
    >
    > Wiesiek
    Faktyczny urlop bedzie taki sam, jak przy pelnym etacie. Ale gdyby
    rzeczywiscie bylo tak jak piszesz, bo osoba pracujaca na 1/10 etatu (np.
    tylko co drugi poniedzialek), majaca prawo do 26 dni urlopu pracowalaby ...
    0 dni w roku, bo przez wszystkie co drugie poniedzialki bylaby na urlopie. A
    jakby sie okazalo, ze w ktorys przypada jakies swieto, to pracodawca
    musialby jej jeszcze doplacic ekwiwalent.
    Dlatego Han ma racje. Bo przyjmujac, ze ktos pracuje 1/2 etatu w jednej
    firmie i 1/2 etatu w drugiej, to biorac urlop w obu powinien byc na urlopie
    tak dlugo, jak kolega, ktory ma caly etat w jednej firmie.
    Pozdrawiam,
    Marta

  • 6. Data: 2002-06-30 07:17:07
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 0 dni w roku, bo przez wszystkie co drugie poniedzialki bylaby na urlopie.

    Dalej bzdura.;)
    Urlop ma być wykorzystany ciągły, tzn. od dn. np 01.07 do 18.07 bez wzgledu
    na to ile dni pracy i ile dni wolnych przypada w tym okresie (z wyjątkiem
    niedziel i świąt), czyli dla tej osoby wliczyłyby się do urlopu 2 dni pracy
    i reszta dni wolne.
    Problemem jest gdy taka osoba chce wziąść np. 1 dzień urlopu (w tym w którym
    pracuje). Najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest wpis w umowie o pracę,
    że w takim przypadku najkrótszym okresem czasu na jaki może otrzymać urlop
    jest np. 7 dni.

    Wiesiek

  • 7. Data: 2002-06-30 12:23:55
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    > Dalej bzdura.;)
    /ciach/
    Przeczytaj caly moj post. Dokladnie.Od samego poczatku.

    A po drodze wykazalam, co z Twojego poprzedniego postu
    mogl zrozumiec pytajacy.

    Pozdrawiam,
    Marta

  • 8. Data: 2002-07-02 17:50:08
    Od: "Konrad" <k...@w...pl>

    [....]
> [...]
    > Jeżeli natomiast przychodzisz do pracy na 8 godzin (np. co drugi dzień) to
    > należy Ci się połowa przysługujących standardowo dni urlopu.

    Podaj źródło prawne. IMHO to bzdura.

    PK.

  • 9. Data: 2002-07-04 09:09:03
    Od: "Pola " <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Mniej wiecej jest tak, jak napisal Wiesiek. Szczegoly na stronie www.infor.pl
    (modul dla ksiegowych, szukaj Kodeks Pracy). Generalnie wymiar urlopu zalezy
    od stazu pracy (do ktorego wliczane sa lata za ukonczenie szkoly), a jego
    dlugosc liczona jest z zachowaniem zasady ciaglosci: np. pracujesz dwa dni w
    tygodniu, wniosek wypisujesz na 5 i tyle tez jest ci odliczane. Pozdrawiam.