PracaGrupypl.praca.dyskusje › podstawa wynagrodzenia za czas choroby...

  • 1. Data: 2003-07-09 13:55:25
    Temat: podstawa wynagrodzenia za czas choroby...
    Od: Pento <v...@m...pl>

    No właśnie.

    Jaka jest podstawa wymiaru wynagrodzenia za okres choroby pracownika? ZUS
    twierdzi co innego, co innego PIP.

    Czy podstawą do obliczeń są wszystkie dochody ozusowane? Czy wyłącznie
    kwota z umowy o pracę. Ja przez lata pracowałem w oparciu o umowę o pracę +
    stałe umowy o dzieło. Od wszystkiego był płacony ZUS. Czy tzw. "chorobowe"
    liczy się od wszystkiego (etat+ZUS) czy tylko od etatu.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-07-10 08:48:47
    Temat: Re: podstawa wynagrodzenia za czas choroby...
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > stałe umowy o dzieło. Od wszystkiego był płacony ZUS. Czy tzw. "chorobowe"
    > liczy się od wszystkiego (etat+ZUS) czy tylko od etatu.

    Witam
    1. Zaiłek chorobowy przysługuje osobom które podlegają obowiązkowemu lub
    dobrowolnemu ubezpieczeniu chorobowemu.
    2. Zasiłek chorobowy przysługuje ubezpieczonemu, który stał się niezdolny do
    pracy z powodu choroby w czasie ubezpieczenia chorobowego
    3.Podat. wymiaru zasiłku chorobowego ubezpieczonego stanowi przeciętne
    miesięczne wynagrodzenie wypłacane za okres 6 miesięcy kalendarzowych
    poprzedzających miesiąc w którym powstała niezdolność do pracy.
    4. Szczegółowiej - patrz ustawa z dnia 25.06.1999 r o świadczeniach
    pieniężnycvh z ubezp. społecz. w razie choroby i macierzyństawa ( Dz.U nr 60
    poz. 636 z póź. zm. )
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-07-11 13:33:31
    Od: Pento <v...@m...pl>

    Ale mnie nie chodzi o ZASI?EK ale o WYNAGRODZENIE ZA CZAS CHOROBY, czyli to
    co wyp?aca pracodawca, a Ty piszesz o ZUS-ie.

    pozdr

    Dnia 10 Jul 2003 10:48:47 +0200, napisa?e? na pl.praca.dyskusje:

  • 4. Data: 2003-07-14 18:30:13
    Od: s...@p...onet.pl

    > Ale mnie nie chodzi o ZASIÂŁEK ale o WYNAGRODZENIE ZA CZAS CHOROBY, czyli to
    > co wypÂłaca pracodawca, a Ty piszesz o ZUS-ie.
    >
    > pozdr
    >
    > Dnia 10 Jul 2003 10:48:47 +0200, napisaÂłeÂś na pl.praca.dyskusje:

    >Witam.
    Wnoszę z tego co wyżej piszesz, ze w tych sprawach jesteś lekko zielony. Te
    same zasady obliczania zasiłku chorobowego stosuje się do wynagrodzenia
    chorobowego. Pozdrawiam.