PracaGrupypl.praca.dyskusje › po jakich studiach jest dobra praca?

  • 11. Data: 2003-05-13 13:53:44
    Temat: Re: po jakich studiach jest dobra praca?
    Od: "KarolS" <g...@p...fm>

    Użytkownik "WuTomek" <g...@w...friko.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jhr1cvgltgaahrc95unlc5o1v8pecotk1n@4ax.com...

    > Na biotechnologii, chemii ? Coś Ci się chyba pomerdało ? Na medycynie
    > inna bajka, łapownictwo kwitnie do bólu - profesorowie po prostu są
    > lekarzami pracującymi w kilinice.

    Nie piszę o łapówkach ale nie zgadzam się że doktorzy ponieważ 1250 na rekę
    w poprzednim poście dotyczyło tej grupy
    słabo zarabiają. I to by było na tyle co chciałem napisać.
    Pozdrawiam
    stachu

  • 12. Data: 2003-05-13 14:48:31
    Temat: Odp: po jakich studiach jest dobra praca?
    Od: "Lisciu" <s...@i...pl>

    Użytkownik Jan Kowalski <n...@n...com> w wiadomości do grup dyskusyj
    nych napisał:b9qh4t$1c9$...@a...news.tpi.pl...

    > Pewnie to bardzo zalezy od 1000 do 10000 dla jakiegos area managera itp.
    > Tylko zastanow sie, czy taka praca to jest Twoje marzenie. Sa ludzie,
    > ktorych
    > usposobienie jest takie, ze sa do tego niemal stworzeni, dla innych bylaby
    > katastrofa. Dodatkowo pomysl czy warto studiowac na przyklad medycyne
    > zeby pracowac jako handlowiec?

    czy praca takiego handlowca po medycynie polega na jezdzeniu po roznych ap
    tekach, przychodniach i wciskaniu ludziom lekow? bo tak mi sie wydaje ale
    nie jestem pewny...

    PS. Dzieki za wiele cennych informacji dotyczacych medycyny :)
    Pozdrawiam!

  • 13. Data: 2003-05-13 14:52:34
    Od: "Lisciu" <s...@i...pl>

    Użytkownik WuTomek <g...@w...friko.onet.pl> w wiadomości do grup dys
    kusyjnych napisał:q...@4...com..
    .

    > Ja bym radził - zapomnij o medycynie, reszta kierunków jest
    > porównywalna, jeżeli będziesz dobry i nauczysz się języków obcych to
    > dasz radę.

    czyli piszesz ze Chemia jest pod wzgledem atrakcyjnosci porownywalna z Bio
    technologia? to dlaczego na Biotechnologie jest ok. 15 chetnych na jedno m
    iejsce a na Chemii prawie wogole... po prostu tego troche nie rozumiem. Nie
    mowie wcale ze nie masz racji... po prostu prosze o dalsze wyjasnienia :)

    > Do Twojej listy dorzuciłbym technologię, czy chemię żywności.

    a na jakiej uczelni jest ta chemia zywnosci? mozesz podac jakies blizsze i
    nformacje na jej temat?
    Pozdrawiam!

  • 14. Data: 2003-05-13 17:00:23
    Od: "Lisciu" <s...@i...pl>

    Użytkownik Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:v...@4...net...
    > On Mon, 12 May 2003 19:34:48 +0200, Lisciu wrote:
    > może dla mafii będzisz lsd produkował ? ;-) niezły biznes

    tego raczej na chemii nie ucza :) trzeba samemu doczytac :) w kazdym razie
    nie trzeba isc na chemie aby zdobyc tego typu wiedze. Mozna byc samoukiem.
    Chemia sie przydaje po prostu w tym aby miec pojecie o przeprowadzaniu
    jakichkolwiek reakcji chemicznych na zywo bo w szkole sredniej uczen nie ma
    prawa samodzielnie przeprowadzac zadnych reakcji. Jedynie nauczyciel
    pokazuje jak co ma wygladac...
    Pozdrawiam!

  • 15. Data: 2003-05-14 00:14:45
    Od: "IC" <a...@w...pl>

    ale na studiach już można sobie popróbować na własną rękę i zobaczyć czy się
    to spodoba czy nie. Jestem po chemii. Może o odczynniki do LSD czy amfy
    trudno, ale do zdobycia. Chociaż jeśli ktoś do produkcji prochów podchodzi
    poważnie to faktycznie nie musi kończyć chemii, ale sprawdzić się jako
    chemik organik chyba powinien (przy jakiejkolwiek syntezie).
    Pozdr

  • 16. Data: 2003-05-14 08:07:04
    Od: Andrzej Wąsik <n...@p...onet.pl>

    > PROPONUJĘ PRZEJŚĆ SIĘ POD UCZELNIĘ I OBEJRZEĆ SAMOCHODY "BIEDAKÓW"
    > ZARABIAJĄCYCH
    > 1250 NA RĘKĘ.
    1. magister/asystent/doktorant ma zerowe pawo ustalania godzin stąd dostaje
    ochłapy i to w takich godzinach że płakać się chce - całkowicie rozbity
    dzień. Do tego wszystkiego trzeba doliczyć dyżury które są obowiązkowe
    (wliczone w płacę)
    2. doktor może znacznie więcej, więc odbija sobie te 4-6 lat pomiatania
    kiedy był magistrem.
    3. Każdy zobowiązany jest do publikowania prac naukowych - rozwoju dorobku
    naukowego (niestety dużo prywatnego czasu trzeba na to poświęcić) inaczej po
    kilku latach robisz wypad.
    4. Uczelnie przeżywają kryzys ("wieczne" niże demograficzne) - również te
    prywatne - i zarabianie pieniędzy wygląda jak wyrywanie kasy kiedy tylko się
    pojawi - kto bliżej u żłoba ten więcej się naje.
    5. Te samochody wynikają m. in. z faktu:
    a) bogatych rodziców którzy chcą aby ich dziecko było "prestiżowym"
    profesorkiem/doktorkiem więc kupują prezenty byle dziecko dalej się uczyło.
    b) robienia ekspertyz - niestety trzeba należeć do bardzo zamkniętego kręgu
    z układami co na początku kariery jest oczywiście całkowicie niemożliwe.
    c) łapownictwa - te pieniążki nie liczą się jednak do emerytury i nie
    powiększają zdolności kredytowej.

    Skąd to wszystko wiem? pracowałem przez 3 lata na uczelni jako nauczyciel i
    kiedy złapałem kontakt z biznesem natychmiast się wyniosłem. Uczelnia nadaje
    się doskonale do tego żeby przeczekać i _intensywnie_ szukać pracy. Praca na
    uczelni natomiast, to żadne profity i żaden prestiż zwłaszcza dla młodego
    człowieka bez układów.

    Proszę zauważyć komu proponuje się asystenturę najlepszym czy najsłabszym
    którzy nie mają perspektyw na dobrą pracę?! Czasem zdarzają się naiwini -
    tak jak ja byłem.

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej Wąsik

  • 17. Data: 2003-05-14 08:14:34
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Marcin <n...@n...com> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Użytkownik "Lisciu" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > sie

    Przeczytaj dzisiejszą Rzeczpospolitą w dodatku Moja Kariera.

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/praca_030514/pr
    aca_a_2.html

  • 18. Data: 2003-05-14 08:43:00
    Od: Andrzej Wąsik <n...@p...onet.pl>

    Na świecie istnieją dwa kierunki intensywnego rozwoju nauki:
    1. chemia/bitechnologia
    2. elektronika/informatyka

    Zadam jednak pytanie: Czy któraś z tych dziedzin istnieje i jest rozwijana w
    Polsce? Nie!

    Dlatego, jeśli ktoś szuka dla siebie przyszłości to obserwując widzę:
    1. budowlanka: inspektorzy/inżynierowie/projektanci instalacji - jeszcze
    dłuuuugo w Polsce ten rynek się nie nasyci - mimo wiecznego utyskiwania
    mieszkania są sprzedane zanim zostaną wykończone, a jak wynika z badań mamy
    jeszcze duuuużo do zbudowania.
    2. budowlanka drogowa: potrzebują inżynierów specjalistów na najbliższe 50
    lat
    3. elektryka: ludzie z uprawnieniami do łażenia po słupach WN, projektowanie
    instalacji elektrycznych (patrz budowalanka) - bardzo dobre zarobki
    4. językoznawstwo (przynajmniej 2 języki obce na perfekt) + kurs marketingu:
    nowe firmy niedługo będą wchodzić na polski rynek i _będą_potrzebować_
    ludzi, ciągle brakuje ludzi ze znajomością francuskiego, włoskiego,
    rosyjskiego (tak!) - możliwość zrobienia dużej kariery.
    5. automatyka/mechanika (zwłaszcza samochodowa): polacy lubią samochody i
    jeżdżąc po warsztatach widzę, że pracują 24 g na dobę przez 7 dni w
    tygodniu, zdzierają ile się da, a pracują tam czasami _inteligentni_inaczej_
    6. farmacja: długie studia, ale koleżanka z zagranicy zauważyła, że w polsce
    na każdym rogu jest apteka, a wobec naszego prawa prowadzący _musi_ być
    magistrem farmacji, patrz ogłoszenia w prasie versus ilość uczelni
    kształcących na tych kierunkach

    Gdzie nie widzę przyszłości dla młodych ludzi?:
    1. informatyka/programowanie - potworny wysyp domorosłych programistów
    którzy za niewielkie pieniądze zrobią to samo (duuuża konkurencja), trzeba
    być naprawdę dobrym i mieć duuuże doświadczenie (3-5 lat) żeby godnie żyć,
    człowiek szybko się wypala i przestaje być potrzebny
    2. handel/akwizycja: ciężka praca (10-12 g dziennie) za niewielkie
    pieniądze. często poza domem, akwizytorem można być najwyżej 10 lat.
    3. marketing i zarządzanie (bez znajomości języków): przy wiecznym
    odchudzaniu administracji i postępie informatycznym tacy ludzie nie mają
    żadnej przyszłości - wakat pojawia się tylko wtedy, kiedy odchodzi ktoś na
    emeryturę
    4. medycyna: ciężka praca i bez bogatych rodziców z układami raczej cięzkie
    do osiągnięcia
    5. elektronika: po studiach co najwyżej można siedzieć przy taśmie
    produkcyjnej (należy pamiętać że wszystko tanieje na łeb na szyję) lub można
    się przebranżowić na informatyka/programistę ale tu patrz pkt. 1
    6. chemia: cięzko o pracę ponieważ w polsce produkuje się chemię, a nie
    opracowuje technologie.
    7. nauczyciel: praca marnie opłacana, duży stres, brak stabilności
    zatrudnienia (kontrakty) - rozwiązaniem jest praca w bardzo małej
    miejscowości (do 15 tys.) lub na wsi - przyzwoite zarobki (bogate gminy:
    Łeba, Ustka, Darłowo, Kołobrzeg, Świnoujście, Świeradów Zdrój, Szklarska
    Poręba, Ustrzyki Górne, Zakopane), niewiele obowiązków, grzeczne dzieci.

    Pod uwagę brałem: stabilność pracy, zarobki, możliwość dorobienia (fuchy)
    --
    pozdrawiam...
    Andrzej Wąsik

  • 19. Data: 2003-05-14 09:08:54
    Od: "Wydzial Produkcji PWSFTviT" <i...@f...lodz.pl>

    W rankingu tygodnika Newsweek (nr 14/03) przeprowadzonego wśród
    polskich pracodawców Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna i
    Teatralna w Łodzi zajęła pierwsze miejsce w kategorii wyższych uczelni
    artystycznych oraz drugie miejsce (tuż za Szkołą Główną Handlową) w
    kategorii uczelni państwowych wszystkich branż (93 sklasyfikowanych
    szkół wyższych!).

    Ranking przygotowany został na zlecenie Newsweeka przez Pracownię
    Badań Społecznych. Badanie skierowane było do pracodawców. Wzięło w
    nim udział ponad 600 największych firm działających w Polsce. Zapytano
    w nim kogo najchętniej zatrudniają polscy pracodawcy.

    Wyniki badania wskazują, że poszukując pracownika coraz częściej firmy
    dużą wagę przywiązują nie tylko do jego umiejętności, ale i zdobytych
    dyplomów. Preferencje pracodawców skupiają się jedynie wokół
    niektórych uczelni i kierunków. Jeśli uczelnia cieszy się dobrą marką,
    to jej absolwent ma o wiele większe szanse na znalezienie pracy niż
    jego kolega z nie renomowanej uczelni. Od kilku lat najbardziej
    poszukiwani są ekonomiści, dlatego w czołówce rankingu znalazło się aż
    pięć akademii ekonomicznych. Poza tym popularne wśród pracodawców są
    także kierunki techniczne kształcące kadrę menedżerską stąd wysokie
    miejsce aż dziesięciu politechnik.

    Osiągnięcie przez łódzką Szkołę Filmową bardzo wysokiego miejsca w tak
    doborowym towarzystwie jest tym bardziej godne odnotowania. "Choć jej
    mury opuszcza tylko kilkunastu absolwentów rocznie, są niezwykle
    skuteczni w zdobywaniu menedżerskich stanowisk. Stąd nie tylko prymat
    szkoły wśród uczelni artystycznych, ale i 2. miejsce w klasyfikacji
    generalnej naszego rankingu." - mówi Magda Lemańska z tygodnika
    Newsweek.

    Wyniki rankingu Newsweeka będą zapewne bardzo wnikliwie analizowane
    przez kandydatów na studia. Dziś w poszukiwaniu pracy nie wystarczy
    już tylko dyplom wyższej uczelni. Według danych GUS-u ponad 27 tys.
    zeszłorocznych absolwentów (czyli ok. 9 proc.) ciągle nie może znaleźć
    zatrudnienia. Dlatego myśląc o przyszłości warto rozważyć możliwość
    podjęcia studiów w PWSFTViT w Łodzi. W świetle wyników rankingu dyplom
    Szkoły Filmowej okazuje się dobrą inwestycją, otwierającą drogę do
    kariery w większości firm nie tylko z branży medialnej ale także
    innych sektorach gospodarki. Absolwenci PWSTViT mogą zatem spokojnie
    patrzeć w przyszłość.

    Powodzenia na egzaminach! :)
    ______
    Wydział Produkcji Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi
    ul. Targowa 61/63, 90-323 Łódź
    Centrala Szkoły: (42) 674 39 43
    Telefon i faks Wydziału: (42) 674 34 64

    e-mail: i...@f...lodz.pl