PracaGrupypl.praca.dyskusjepilne - mam dzis podpisac 4ta umowe o prace - czy moze byc na 3lata, czy musi byc na czas nieokreslony ? › Re: pilne - mam dzis podpisac 4ta umowe o prace - czy moze byc na 3lata, czy musi byc na czas nieokreslony ?
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: pilne - mam dzis podpisac 4ta umowe o prace - czy moze byc na 3lata, czy
    musi byc na czas nieokreslony ?
    Date: Thu, 1 Jul 2004 14:24:52 +0200

    > jesli jest to NAPEWNO umowa o pracę (a nie np. umowa zlecenie lub umowa o
    > dzieło), to kolejna trzecia umowa nawet zawarta na czas określony
    > automatycznie staje się umową na czas nieokreślony, więc zapis o terminie
    > wygaśniecia nie ma mocy prawnej.

    Nie. Przepis, o którym myślisz zniesiono nowelizacją KP na ok. rok (nie
    pamiętam dokładnej daty nowelizacji) przed wejściem naszym do Unii.
    Z kolei dostosowanie wraz z wejściem do standardów prawnych UE powoduje, że
    ta nowelizacja przestaje obowiązywać.
    Efekt: trzecia umowa okresowa staje się z mocy prawa umową na czas
    nieokreślony (bez względu na to, co w niej napisano), ale pod warunkiem, że
    1-sza i 2-ga były zawarte po 1.05.2004.
    Dotyczy to oczywiście umów z tym samym pracodawcą.

    --
    Pozdrowienia
    Jotte