PracaGrupypl.praca.dyskusje › okres wypowiedzenia itd.

  • 1. Data: 2004-11-09 10:07:38
    Temat: okres wypowiedzenia itd.
    Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl>

    Witam
    Koleżanka chciała zmienić pracę, złożyła wypowiedzenie w swojej firmie.
    Obowiązuje ją trzymiesięczny okres wypowiedzenia, po złożeniu papierków,
    nakazano jej natychmiast opuścić firmę i czekać na decyzję, po tygodniu szef
    ww. podjął, znajoma musi przez trzy mies siedzieć w domu (czyli jest
    zwolniona z obowązku świadczenia pracy, zostało to jej narzucone z góry nie
    na jej prośbe), za najniższą stawkę, nie moze podjąć nowej pracy u
    konkurencji i czekać. Czy pracodawca postepuje zgodnie z prawem? Dziewczynie
    jest to zupełnie nie na rękę, chciałaby rozpcząć prace w nowej firmie tam na
    nią czekają.

    Pozdrawiam
    Kaśka

  • 2. Data: 2004-11-09 10:16:40
    Temat: Re: okres wypowiedzenia itd.
    Od: Piotr <p...@p...fm>

    Jeśli zwolnił ją z obowiązku wykonywania pracy to droga wolna, niech zaczyna
    w nowej firmie. ZTCW nie ma jakichś ograniczeń prawnych co do zatrudniania
    się na kilku etatach, chyba że w umowie o pracę miała coś o zakazie
    konkurencji itp.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2004-11-09 10:27:35
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    Hej,

    On 2004-11-09, Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> wrote:
> [...]
    > na jej prośbe), za najniższą stawkę, nie moze podjąć nowej pracy u
    > konkurencji i czekać. Czy pracodawca postepuje zgodnie z prawem?
    Ewidetnie nie.
    Po pierwsze, jak już Piotr napisał o ile nie podpisywała jakiegoś
    papieru o zakazie konkurencji to spokojnie może mieć kilka etatów.
    Po drugie, obniżenie wynagrodzenia jest zmianą umowy i przebiega w standardowym
    trybie. Czyli firma wypowiada dotychczasowe warunki (z zachowaniem
    3miesięcznego trybu wypowiedzenia) proponując nowe. Pracownik się
    albo zgadza, albo nie. Jak się zgadza to po okresie wypowiedzenia
    pracuje za niższą stawkę. Jak się nie zgadza, to po okresie wypowiedzenia
    odchodzi. Ale cały czas dostaje wynagrodzenie wg dotychczasowych zasad.

    Istnieje możliwość, że w umowie była jakaś klauzula, że w przypadku
    zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy wynagrodzenie wynosi najniższą
    stawkę, aczkolwiek nie wiem, na ile taki zapis ma moc prawną. Najlepiej
    umowa o pracę (i inne umowy z pracodawcą - jeśli były podpisywane)
    i w te pędy do jakiegoś prawnika. PIP?

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Czesiu: Dlaczego wypiłaś cały dzbanek herbaty?
    Croolik: Bo był.

  • 4. Data: 2004-11-09 10:37:03
    Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > w nowej firmie. ZTCW nie ma jakichś ograniczeń prawnych co do zatrudniania
    > się na kilku etatach, chyba że w umowie o pracę miała coś o zakazie

    Dziekuję za odpowiedź :)

    Pozdrawiam
    Kaśka

  • 5. Data: 2004-11-09 10:39:32
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 9 Nov 2004 10:27:35 +0000 (UTC), Artur R. Czechowski
    <a...@h...pl> napisał:

    > Po pierwsze, jak już Piotr napisał o ile nie podpisywała jakiegoś
    > papieru o zakazie konkurencji to spokojnie może mieć kilka etatów.

    Zwolnienie z obowiazku swiadczenia pracy (domyslam sie ustne) to paskudna
    sliska sprawa, poniewaz mozna raptem byc wezwanym do pracy w trakcie itp.
    Ja w przypadku wypowiedzenia przez zaklad pracy (i inne osoby podobnie
    zwalniane) mialem to jako skrocenie wypowiedzenia polaczone z wyplata
    wynagrodzenia (chyba jako odszkodowanie) za ten okres. Dostalem swiadectow
    pracy i pensje za 2 miesiace skroconego okresu wypowiedzenia + 3 miesiace
    ustawowego odszkodowania.

    W opisanym przypadku, pracodawca moze zlosliwie zaczac wzywac pracownice
    do pracy, gdy dowie sie, ze podjela prace w innym miejscu.

    > Po drugie, obniżenie wynagrodzenia jest zmianą umowy i przebiega w
    > standardowym
    > trybie.

    Tak jak napisales w komentarzu.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 6. Data: 2004-11-09 11:49:53
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    >Zwolnienie z obowiazku swiadczenia pracy (domyslam sie ustne) to paskudna

    dokladnie powinna miec to na pismie, i najlepiej z napisem z obowiazku
    swiadczenia pracy i stawiania sie do pracy (czytalem kiedys ze to nie musi
    byc to samo)

    inna sprawa, ze czytalem swego czasu opinie iz na zwolnienie z obowiazku
    swiadczenia pracy musi rowniez zgodzic sie pracownik, ale nie wiem czy ten
    prawnik, ktory to pisal troche nie zaszalal, w praktyce malo realne

    podpytalbym anonimowo w Panstwowej Inspekcji Pracy o ich opinie, mozna
    zadzwonic po porade prawna

  • 7. Data: 2004-11-09 18:11:59
    Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl>

> [...]
    > w nowej firmie. ZTCW nie ma jakichś ograniczeń prawnych co do zatrudniania
    > się na kilku etatach, chyba że w umowie o pracę miała coś o zakazie

    No i problem kolejny się pojawił. Koleżanka ma w umowie notkę, iż bez zgody
    pracodawcy nie moze podjąć jakiejkolwiek pracy w czasie trwania stosunku
    pracy. O zakazie konkurencji też wspomiano niestety (jest handlowcem).
    Co można wtedy zrobic? Porzucenie pracy?

    Pozdrawiam
    Kaśka

  • 8. Data: 2004-11-09 18:17:24
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-09, Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> wrote:
> [...]
    > pracy. O zakazie konkurencji też wspomiano niestety (jest handlowcem).
    > Co można wtedy zrobic? Porzucenie pracy?
    A co w końcu z tą obniżoną stawką? Podpisywała kiedyś zgodę na coś takiego,
    czy nie?

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    If you love somebody, set it free.
    If it comes back to you, it's yours.

  • 9. Data: 2004-11-09 18:30:19
    Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl>

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości

    > A co w końcu z tą obniżoną stawką? Podpisywała kiedyś zgodę na coś
    takiego,
    > czy nie?

    Ta stawka nie jest obniżona, źle się wyraziłam. Jest to stawka najniższa,
    postawowa jaka miała w umowie. Pensja to była ta stawka + premia za to ile
    uhandluje więc tu raczej do pracodawcy przyczepić się nie można.

    Pozdrawiam
    Kaśka

  • 10. Data: 2004-11-09 22:10:09
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-09, Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> wrote:
    > Ta stawka nie jest obniżona, źle się wyraziłam. Jest to stawka najniższa,
    > postawowa jaka miała w umowie. Pensja to była ta stawka + premia za to ile
    > uhandluje więc tu raczej do pracodawcy przyczepić się nie można.
    No to przesrane. W zasadzie pozostaje już tylko konsultacja z prawnikiem,
    może on znajdzie jakiś kruczek.
    Porzucenia pracy bym nie stosował. Nawet, gdyby nowy pracodawca do tego
    namawiał. Jeżeli osoba zrobiła to raz, to dlaczego ma nie zrobić i drugi?
    Pewnych zasad trzeba się trzymać, bo jak nie, to ten kraj się całkiem
    pogrąży.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    "Nasz bohater często siada przed komputerem i myśli"
    recenzja http://czat.zlotemysli.pl/