PracaGrupypl.praca.dyskusjeniewykonanie umowy o dzieło-jakie konsekwencje › Re: niewykonanie umowy o dzieło-jakie konsekwencje
    From: "Greg" <o...@o...op.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: niewykonanie umowy o dzieło-jakie konsekwencje
    Date: Wed, 11 Aug 2004 22:50:03 +0200
    Sender: o...@o...pl@gw2.interpc.pl

    Mickey w news:cfdvl2$cdt$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

    > Na odchodne dostałam do podpisania umowę o dzieło,
    > w której zobowiązuję się do wykonania poprawek do ponad 4000
    > obiektów- trójwymiarowych -biblioteki firmowej (praca na co najmniej
    > miesiąc albo i dłużej). Odmówiłam.
    > Od prezesa usłyszałam, że moja odmowa nie może być przyjęta.

    Odmowilas podpisania, a on uwaza, ze musisz podpisac? Nie musisz.

    Kodeks cywilny
    DZIAŁ II.
    ZAWARCIE UMOWY

    Art. 66. § 1. Kto oświadczył drugiej stronie wolę zawarcia umowy,
    określając w oświadczeniu jej istotne postanowienia (oferta), i oznaczył
    termin, w ciągu którego oczekiwać będzie odpowiedzi, ten jest ofertą
    związany aż do upływu oznaczonego terminu.

    § 2. Gdy termin nie był oznaczony, oferta złożona w obecności drugiej
    strony za pomocą telefonu lub innego środka bezpośredniego porozumiewania
    się na odległość przestaje wiązać, jeżeli nie zostanie przyjęta
    niezwłocznie; złożona w inny sposób przestaje wiązać z upływem czasu, w
    którym składający ofertę mógł w zwykłym toku czynności otrzymać odpowiedź
    wysłaną bez nieuzasadnionego opóźnienia.

    Art. 67. Jeżeli oświadczenie o przyjęciu oferty nadeszło z opóźnieniem,
    lecz z jego treści lub okoliczności wynika, że zostało wysłane w czasie
    właściwym, umowa dochodzi do skutku, chyba że składający ofertę zawiadomi
    niezwłocznie drugą stronę, iż wskutek opóźnienia odpowiedzi poczytuje umowę
    za nie zawartą.

    Art. 68. Przyjęcie oferty dokonane z zastrzeżeniem zmiany lub uzupełnienia
    jej treści poczytuje się za nową ofertę.

    Art. 69. Jeżeli według przyjętego w danych stosunkach zwyczaju lub według
    treści oferty dojście do składającego ofertę oświadczenia drugiej strony o
    jej przyjęciu nie jest potrzebne, w szczególności jeżeli składający ofertę
    żąda niezwłocznego wykonania umowy, umowa dochodzi do skutku, skoro druga
    strona w czasie właściwym przystąpi do jej wykonania; w przeciwnym razie
    oferta przestaje wiązać.

    Art. 70. § 1. W razie wątpliwości poczytuje się umowę za zawartą w chwili
    otrzymania przez składającego ofertę oświadczenia o jej przyjęciu, a jeżeli
    dojście do składającego ofertę oświadczenia o jej przyjęciu nie jest
    potrzebne - w chwili przystąpienia przez drugą stronę do wykonania umowy.

    § 2. W razie wątpliwości poczytuje się umowę za zawartą w miejscu
    otrzymania przez składającego ofertę oświadczenia o jej przyjęciu, a jeżeli
    dojście do składającego ofertę oświadczenia o jej przyjęciu nie jest
    potrzebne - w miejscu zamieszkania składającego ofertę w chwili zawarcia
    umowy.

    Art. 72. Jeżeli strony prowadzą rokowania w celu zawarcia oznaczonej umowy,
    umowa zostaje zawarta, gdy strony dojdą do porozumienia co do wszystkich
    jej postanowień, które były przedmiotem rokowań.

    > moje pytanie: co grozi mi za niewykonanie dzieła? w umowie mam 1%
    > kary za każdy dzień zwłoki, a data ukończenia minęła już tydzień temu.

    No to w koncu masz podpisana umowe, czy nie? Jesli nie, to nie ma
    konsekwencji za nie zrobienie czegos czego nie ma. Jesli umowa zostala
    jednak podpisana to... 1% kary za kazdy dzien zwloki. O ile to z owej umowy
    o dzielo, a nie jakiejs innej.

    pozdrawiam
    --
    Greg