PracaGrupypl.praca.dyskusje › nie wyplacenie premii

  • 31. Data: 2007-06-02 06:13:33
    Temat: Re: nie wyplacenie premii
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    news:f3pr4t$u7n$1@news.dialog.net.pl...

    > Ale nie pieprzę o tym, na czym sie nie znam, co stanowi jedną z wielu
    > różnic

    Mam więc rozumieć, że nie masz pojęcia, czy "mimimalne wynagrodzenie"
    pracobiorcom pomaga, czy przeszkadza i dlatetgo unikasz odpowiedzi?

    --
    CZYŚCIWO tekstylne wielokrotnego użytku = brak odpadów!
    www.mewa-service.pl

  • 32. Data: 2007-06-02 07:22:15
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 30 May 2007 20:21:36 +0200, "Marcin"
    <e...@e...com> zakodował:

    >Czy to jest normalne, ze pracodawca nie placi premii, gdy sie dowie ze
    >pracownik odchodzi, pomimo ze pracownik sumiennie wykonywal obowiazki przez
    >ostatni okres?

    Jeżeli to premia uznaniowa - to pracodawca może wypłacać albo nie, wg
    widzimisię.

    Jeżeli regulaminowa - czyli np. za podpisanie umów na 100 000 PLN w
    ciągu miesiąca, czy przekroczenia jakiejś normy. Generalnie - gdy jest
    uzależniona od jakiegoś mierzalnego parametru i jest to zapisane w UoP
    albo w Regulaminie wynagradzania - to musi wypłacić.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 33. Data: 2007-06-02 08:27:23
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 31 May 2007 20:36:45 +0200, Any User napisał(a):

    > I wyobraź sobie, że nie narzekałem, tylko pracowałem u tego
    > pracodawcy _znacznie_ dłużej i wydajniej, niż reszta zespołu,

    Gwoli ścisłości, ten zlecający nie był twoim* _pracodawcą_

    > wskutek czego ja jeden zostałem dostrzeżony i wybrany

    Wiesz, są ludzie-szczęśliwcy co trafiają "6" w totolotka - po prostu mieli
    swój łut szczęścia.
    Bill Gates też rozpoczynał działanie z kolegami w garażu, by po kilkunastu
    latach stać się jednym z najbogatszych ludzi świata.
    Ale to zdarza się nie wszystkim - nie każdy będzie tym "totkowiczem",
    "BillemG" ... po prostu to jest nie możliwe.

    > jako szef nowego zespołu, oraz osoba odpowiedzialna za skompletowanie
    > tego zespołu, zakup sprzętu itp., w momencie przenosin do Poznania.

    Po lekturze twoich* postów, można śmiało założyć, że zostałeś"wybrany"
    tylko dlatego że jesteś takim sqrw...m.
    Ludzi zarządzających w czasach II wojny obozami koncentracyjnymi - także
    wybierano na podstawie określonych predyspozycji.

    > Krótko mówiąc, opłaciło się.

    Takie masz zdanie w obecnej chwili ... po latach, przyjdą chwile
    zastanowienia, zadumy - jak zerkniesz do archiwum - to będziesz się
    czerwienił za swoje posty.

    *wielkość liter celowa

  • 34. Data: 2007-06-02 15:56:09
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 1 Jun 2007 17:52:17 +0200, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    w <f3pfbg$l35$1@news.dialog.net.pl> napisał:

    > W wiadomości news:f3p4ui$b6k$1@news.onet.pl CZYŚCIWO <c...@o...pl>

    > Lepiej spójrz na siebie, bo w tej części wątku właśnie Krzysztof _napisał_ o
    > skrzywieniach, zaś na poszukiwania sensu minimalnego niechaj udaje się kto
    > chce, mnie taka wyprawa specjalnie nie wkręca.
    >
    > Nie ulega bowiem dla mnie wątpliwości po pierwsze, że nie jestem w stanie
    > choćby zbliżyć się wiedzą ekonomiczną do specjalistów w tej dziedzinie, a po

    Co nie przeszkadza ci ...

    > drugie - że rozwiązanie polegające na prawnej regulacji minimalnego
    > wynagrodzenia istnieje i funkcjonuje w wielu krajach, także daleko bardziej
    > rozwiniętych niż nasz. Przykładowo w Nowej Zelandii (w której pobyt tak

    ... rzucać się na ideę likwidacji płacy minimalnej z jedynym argumentem
    "miliardy much nie mogą się mylić".

    Tak tylko stwierdzam fakt.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 35. Data: 2007-06-02 19:10:37
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    "Any User" <t...@t...pl> wrote in message

    > Nie, po prostu mieszkałem jeszcze z rodzicami. I wyobraź sobie, że nie
    > narzekałem, tylko pracowałem u tego pracodawcy _znacznie_ dłużej i
    > wydajniej, niż reszta zespołu, wskutek czego ja jeden zostałem dostrzeżony
    > i wybrany jako szef nowego zespołu, oraz osoba odpowiedzialna za
    > skompletowanie tego zespołu, zakup sprzętu itp., w momencie przenosin do
    > Poznania. Krótko mówiąc, opłaciło się.

    Wiec odlicz MPK+PKS a dolicz mieszkanie. Ile wychodzi ?

  • 36. Data: 2007-06-02 21:45:02
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Wiec odlicz MPK+PKS a dolicz mieszkanie. Ile wychodzi ?

    Akurat tyle, aby delikwent miał bardzo solidną motywację do większego
    starania się, a w konsekwencji awansu i podwyżki.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 37. Data: 2007-06-02 22:54:27
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jakub Lisowski wrote:

    > .... rzucać się na ideę likwidacji płacy minimalnej z jedynym argumentem
    > "miliardy much nie mogą się mylić".

    Z placa minimalna jest tak, jak z urzedowym ustaleniem ceny na
    jakikolwiek towar: jesli narzucona cena za bardzo odbiega od rynkowej,
    rozwinie sie czarny rynek.

    Wezmy takie USA. Wszyscy wiedza, ze w USA nielegalnie przebywa i pracuje
    mnostwo ludzi z Ameryki Poludniowej, glownie Meksykanow. Szacunki ida w
    miliony. Mimo to pomysly takie jak umozliwienie policji sprawdzania
    statusu imigracyjnego ludzi zatrzymanych np. do kontroli drogowej
    spotykaja sie z takim oporem, ze nie udalo sie ich wprowadzic - bo
    wszyscy zdaja sobie sprawe, ze skutki wywalenia z kraju kilku milionow
    pracujacych za stawki nizsze od placy minimalnej ludzi beda za powazne.
    Byl nawet taki film o "dniu bez Meksykanina", pokazujacy calkowita
    dezorganizacje zycia po zniknieciu nielegalnych.

    Jesli urzedowa placa minimalna jest zblizona do rynkowej placy
    minimalnej (=tej, za ktora znajduja sie ludzie gotowi do pracy) lub
    nizsza, problemu nie ma. Jesli placa minimalna jest wyzsza od rynkowej,
    dzieje sie to co w USA: placa minimalna istnieje na papierze i jej
    istnienie sprawia przyjemnosc lewicowcom, ale w praktyce jest fikcja,
    rozwija sie rynek pracy na czarno. Panstwo czesto z nim nie walczy lub
    walczy tylko symbolicznie, poniewaz zdaje sobie sprawe z jego znaczenia
    dla gospodarki, ale nie bedzie ryzykowac niepopularnego spolecznie
    obnizania czy likwidowania placy minimalnej.

    Panstwo az tak bardzo nie traci na podatkach, poniewaz wypracowany na
    czarno zysk w koncu trafia do legalnego, opodatkowanego obiegu,
    natomiast traca pracujacy na czarno pracownicy pozbawieni mozliwosci
    egzekwowania warunkow zawartych umow.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 38. Data: 2007-06-02 23:25:38
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Artur wrote:

> [...]
    > Ale to zdarza się nie wszystkim - nie każdy będzie tym "totkowiczem",
    > "BillemG" ... po prostu to jest nie możliwe.

    Nie porownuj tego do totka. Wygrana w totka ma to do siebie, ze jest
    calkowicie losowa i nie zwiazana z zadnym wysilkiem (poza kupieniem
    losu). Gates, zalozyciele Googla czy YouTube, a takze milionerzy spoza
    branzy IT napracowali sie bardzo duzo na swoj sukces i choc byly tez
    inne czynniki, jak ich inteligencja, zmysl biznesowy i kreatywnosc, to
    te wszystkie czynniki na nic by sie im nie przydaly bez naprawde
    ciezkiej pracy. Wszystkie historie firm z garazu odnoszacych potem
    miedzynarodowy sukces zawieraja fanatyczny pracoholizm co najmniej w
    poczatkowym etapie.

    Oczywiscie jesli pracujesz na swoje i realna jest perspektywa
    milionowych zarobkow, jest troche wieksza motywacja niz gdy zarabiasz
    1000 zl i ciezka praca moze Cie wywindowac na poziom dwoch, czterech czy
    osmiu tysiecy. Ale tez te mniejsze zarobki, gdy pracujesz u kogos, sa
    bardziej pewne; zakladajac firme w garazu z niskim kapitalem nie wiesz,
    czy w ogole cokolwiek zarobisz i czy nie stracisz wszystkiego, co w to
    wlozyles.

    Jednym z podstawowych pojec w biznesie jest inwestycja, ktora prawie
    zawsze wiaze sie z ryzykiem. Inwestycja polega na tym, ze na poczatku
    dajesz wiecej, niz w danej chwili dostajesz za to. Moze to sie odbyc w
    formie wlozenia oszczednosci zycia i mnostwa wysilku w garazowa firme,
    ktora na poczatku nie przynosi zyskow, moze to miec forme dawania z
    siebie w pracy wiecej, niz wartosc otrzymywanej pensji. W obu
    przypadkach istnieje ryzyko - firma moze nie odniesc sukcesu, w pracy
    moga nie docenic wysilku i "wykorzystac jelenia" zastepujac go innym po
    wypaleniu sie zamiast taka osobe awansowac. Jesli jednak ryzyko porazki
    odstrasza kogos od dokonania jakiejkolwiek inwestycji, to taka osoba
    jednoczesnie zamyka sobie droge do sukcesu.

    I.

  • 39. Data: 2007-06-03 08:53:45
    Od: sz <s...@b...no>

    Immona wrote:
    [...]
    > Jesli urzedowa placa minimalna jest zblizona do rynkowej placy
    > minimalnej (=tej, za ktora znajduja sie ludzie gotowi do pracy) lub
    > nizsza, problemu nie ma.
    [...]

    tu zabraklo mi kropki nad i:

    "...problemu nie ma, ale rownoczesnie wtedy placa minimalna nie ma sensu
    skoro na nic nie wplywa - wiec mozna ja zlikwidowac"

    sz.

  • 40. Data: 2007-06-03 09:05:26
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Z moich obserwacji wynika, ze w tym kraju podwyzka jest pochodna sytuacji
    rynkowej a nie ciezkiej pracy i motywacji. Polski pracodawca ma bardzo
    proste myslenie w tej kwestii. Jesli nie jest zagrozony jego biznes np.
    odejsciami, nie ma podwyzek.