PracaGrupypl.praca.dyskusje › nauka Javy

  • 1. Data: 2005-09-03 16:24:39
    Temat: nauka Javy
    Od: neto <f...@p...onet.pl>

    W tej chwili specjalizuje sie w sieciach kom. i administracji. Ale z
    praca kiepsko w tym kierunku za to obserwuje olbrzymia liczbe ofert
    poszukujacych programistow w Javie. Mam pytanko w szczegolnosci do
    programistow ile czasu zajelo by mi orientacyjnie nauczenie sie javy aby
    dostac prace w tym kierunku. Dodam ze znam podstawy Javy ( 1 sem, jakies
    podstawy, aplety w javie itd.) Kiedys takze programowalem troszke w C
    (ale nic komercyjnie i nic powaznie) Prosze o powazne odp. Dzieki

  • 2. Data: 2005-09-03 16:34:57
    Temat: Re: nauka Javy
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "neto" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dfcinu$86q$1@atlantis.news.tpi.pl... W tej chwili specjalizuje sie w
> [...]
    programowalem troszke w C (ale nic komercyjnie i
    > nic powaznie) Prosze o powazne odp. Dzieki

    Z pół roku ostrego klepania + jakiś projekt większy... Jak umiesz programować
    w innych językach, to Javy można się szybko nauczyć.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 3. Data: 2005-09-03 21:18:28
    Od: "leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    neto <f...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > podstawy, aplety w javie itd.) Kiedys takze programowalem troszke w C
    > (ale nic komercyjnie i nic powaznie) Prosze o powazne odp. Dzieki

    Jak znasz C/C++ to samej Javy sie możesz nauczyc i w tydzień - w końcu to
    wszystko obraca się wokół tego samego. Gorszy problem to dobre poznanie
    bibliotek i jakiegos środowiska programistycznego np. Eclipse czy Sun Java
    Beans. Jeszcze inna para kaloszy to J2EE.

  • 4. Data: 2005-09-03 21:37:08
    Od: Rafał Krupiński <r...@m...com>

    on Sat, 3 Sep 2005 21:18:28 +0000 (UTC) "leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    wrote:

> [...]
    > bibliotek i jakiegos środowiska programistycznego np. Eclipse czy Sun Java
    > Beans. Jeszcze inna para kaloszy to J2EE.

    no, a przecież J2EE to standardowy wymóg, dawno nie widziałem ogłoszenia z javą,
    ale bez J2EE.

    Regards, Rufio
    --
    010 > XMMS now playing PGP: 0xC40BD066
    001 > KMFDM S/N: 0x0000007C

  • 5. Data: 2005-09-03 22:17:28
    Od: tivv <t...@o...pl>

    leszek napisał(a):

    > Jak znasz C/C++ to samej Javy sie możesz nauczyc i w tydzień - w końcu to
    > wszystko obraca się wokół tego samego.

    Chyba że się przerazi jak tu wszystko poograniczane i zakombinowane
    względem C++ :-D Java bardziej przypomina Pascala (Delphi) niż C++ (poza
    składnią rzecz jasna). Inaczej: Java to taki Pascal ze składnią C++ i
    bez bzdurnych słów kluczowych overcośtam :D

    pzdr
    tivv

  • 6. Data: 2005-09-06 07:36:30
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Użytkownik tivv napisał:

> [...]
    > składnią rzecz jasna). Inaczej: Java to taki Pascal ze składnią C++ i
    > bez bzdurnych słów kluczowych overcośtam :D

    No nie wiem. Moim zdaniem java jest bardziej ograniczona niż Delphi.
    Oczywiście tylko pod względem konstrukcji języka i możliwości jakie daje
    programiście. Pod względem przenośności i ilości zastosowań oczywiście
    wygrywa.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 7. Data: 2005-09-06 09:53:14
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Rafał Krupiński <r...@m...com> napisał(a):

    > on Sat, 3 Sep 2005 21:18:28 +0000 (UTC) "leszek" <s...@N...gazeta.p=
    &gt; l>

    > =F1cu to
    > anie
    > ava
    >
    > no, a przecie=BF J2EE to standardowy wym=F3g, dawno nie widzia=B3em og=B3os=
    > zenia z jav=B1,
    > ale bez J2EE.

    J2EE to specyfikacja serwera, są tam różne technologie, ale oczywiście
    silnikiem napędowym jest java. Nie wiem jednak ile czasu zajmie aby się tego
    nauczyć i w jakim zakresie. Na szczęscie są dostępne darmowe J2EE (np. JBoss)
    i w sieci jest masa tutoriali i sampli.

  • 8. Data: 2005-09-06 09:57:57
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    tivv <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > składnią rzecz jasna). Inaczej: Java to taki Pascal ze składnią C++ i
    > bez bzdurnych słów kluczowych overcośtam :D

    Java to raczej C++ bez C, jest to język prostszy i bardziej logiczny, bez
    różnych cudactw i dziwactw jakie C++ odziedziczył po C. Nie wiem jednak, czy
    taka dyskusja to temat na to forum - chodzi mi o to, że osoba znająca C++ i
    potrafiąca myśleć czy programować obiektowo naumie się szybko, gorszym
    problemem jest nauczenie bibliotek i poznanie całego srodowiska, to już
    zalezy, do jakiego zastosowania.