PracaGrupypl.praca.dyskusje › namolny kadrowy

  • 1. Data: 2006-11-02 16:36:37
    Temat: namolny kadrowy
    Od: "Krogulec" <i...@X...com>

    Witam,

    Około miesiąca temu poinformowałam obecnego pracodawcę, że z dniem 10
    listopada będę chciała rozwiązać umowę o pracę za porozumieniem stron, tak
    aby uniknąć okresu wypowiedzenia. Otrzymałam ofertę pracy za granicą, jednak
    zagraniczny pracodawca kontrakt i bilet lotniczy przyśle mi na 3-4 dni przed
    10.11, a ja nie chciałabym wcześniej rezygnować z obecnej pracy (z wiadomych
    względów). Pracodawca wie o wszystkim i przystał na takie rozwiązanie.
    Obecnie wykorzystuję urlop jaki pozostałby mi do wykorzystania, gdybym
    pracowała do 10.11. Urlop ten wyliczył mi kadrowy, więc poniekąd jest
    zaznajomiony z całą sytuacją. Jednak w ciągu ostatnich dni kadrowy zaczął
    nękać mnie telefonami, żebym jak najszybciej przyniosła mu wypowiedzenie, bo
    on musi jakieś formalności pozałatwiać. Ja nie chcę go jeszcze dostarczać,
    bo nie mam kontraktu od nowego pracodawcy i chcę poczekać do przyszłego
    tygodnia. Czy są jakieś prawne wymogi mówiące o tym, że pismo z rozwiązaniem
    umowy za porozumienim stron muszę złożyć na tydzień przed planowanym
    zakończeniem pracy, czy to tylko wymysł mojego kadrowego?
    Dziękuję za pomoc.

    Pozdr, K.

  • 2. Data: 2006-11-02 16:58:18
    Temat: Re: namolny kadrowy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 2 Nov 2006 17:36:37 +0100, "Krogulec"
    <i...@X...com> zakodował:

    > Pracodawca wie o wszystkim i przystał na takie rozwiązanie.

    Masz to na piśmie? Jak nie, to możesz obudzić się z ręką w nocniku, bo
    pracodawca powie "Ja?? Ja nie mówiłem, że się zgadzam - mówiłem, że
    się zastanowię. I zastanowiłem się, że potrzebujemy pracownika do
    końca roku".

    Generalnie - porozumienie można podpisać w dowolnym momencie. Zarówno
    miesiąc, rok jak i pięć lat przed ostatnim dniem pracy. Może też być
    tak, że podpisujesz porozumienie (obydwie strony muszą podpisać),
    dostajesz w tej samej chwili świadectwo, odwracasz się na pięcie
    mówiąc "do widzenia".
    Jednak rozsądny człowiek, podpisuje porozumieni na tyle wcześniej,
    żeby miec pole manewru w razie braku zgody.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded