PracaGrupypl.praca.dyskusjemoje doswiadczenie › Re: moje doswiadczenie
    From: "Vanpur" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: moje doswiadczenie
    Date: Fri, 14 May 2004 14:13:15 +0200

    > Czy Oni wstydzili się przyznać?? Czy opowiadając o swej firmie po
    > prostu zamydlić oczy iż " pieniondze to nie fszysko" :)
    > Przebieg rekrutacji na takim wydawałoby się wysokim poziomie a
    > zarobki takie marne. I w końcu co to za metoda by nie mówić co się
    > oferuje?

    Tu są dwie kwestie:

    1. Jedną z zasad negocjacji jest to, że wygrywa ten, kto nie
    zostanie pierwszy zmuszony do podania ceny. Dlatego
    każda ze stron dąży do tego, żeby to druga strona pierwsza
    powiedziała cenę.

    2. Czemu uważasz, że to pracodawca powinien Ci mówić,
    ile oferuje, a nie ty jemu? Równie dobrze można powiedzieć,
    że to Ty przyszedłeś do nich zaoferować im swoją pracę,
    a zatem to Ty powinieneś powiedzieć, za ile ją oferujesz.
    Układ jest symetryczny: żadna ze stron nie ma obowiązku
    podać kwoty jako pierwsza, więc wygrywa ten, kto jest
    lepszym negocjatorem.

    V.