PracaGrupypl.praca.dyskusje › minimum na etat, reszta w innej formie

  • 1. Data: 2002-12-17 20:42:57
    Temat: minimum na etat, reszta w innej formie
    Od: "Paweł Pałasz" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy wiele osób z forum pracuje w ten spsób że umowa o pracę opiewa na jakieś
    minimum a reszta jest na umowę o dzieło, fakturę (gdy prowadzi się
    działalność) czy też umowę zlecenie?
    Na co trzeba uważać zawierając taki układ z pracodawcą? Czy trzeba sie
    upierać na podpisywanie np. kontraktów na dłuższe okresy czasu (chodzi
    oczywiście o tę dodatkową część kasy)?
    Otóż mam propozycję pracy w ten sposób, ale wiem że umowę-zlecenie zawiera
    się tam w ostatniej chwili, pod koniec każdego miesiąca, żeby wypłacić tę
    zasadniczą część pieniędzy. Przyznam że to dość ryzykowne. Chciałbym
    podpisać przynajmniej umowę lub kontrakt na dłuższy okres czasu.
    Jak to wygląda u was?

    Pozdrawiam

    Paweł

  • 2. Data: 2002-12-17 21:10:14
    Temat: Re: minimum na etat, reszta w innej formie
    Od: "Akoterinatabellaczikcziks" <S...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Pałasz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jakieś
    > minimum a reszta jest na umowę o dzieło, fakturę (gdy prowadzi się

    W Altkomie pracy szukasz?

  • 3. Data: 2002-12-18 12:50:53
    Od: r...@p...onet.pl

    > Witam
    >
    > Czy wiele osób z forum pracuje w ten spsób ...

    Ja tak pracuje. Reszta obecnie wyplacana jest jak popadnie. Pieprzone
    kombinacje.

    Rob

  • 4. Data: 2002-12-18 13:07:36
    Od: "M" <mraf[usun_ten_spamerski_chlam]@tlen.pl>

    Hehe. Jestem anglistą i pracowałem w prywatnych szkołach językowych.
    Wszystkie bez wyjątku proponują wyłącznie umowę o dzieło, podpisywaną,
    naturalnie, post factum. O mikroetacie można sobie pomarzyć, więc powinieneś
    się uważać za farciarza. Mimo znikomego etatu jednak będziesz miał
    ubezpieczenie! Ja, jak złamię nogę sam ją sobie w gips chyba wsadzę...

  • 5. Data: 2002-12-18 22:23:47
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    M wrote:

    > się uważać za farciarza. Mimo znikomego etatu jednak będziesz miał
    > ubezpieczenie! Ja, jak złamię nogę sam ją sobie w gips chyba wsadzę...

    Pozwolisz, ze Cie zgasze troszeczke:

    - mozesz dobrowolnie ubezpieczyc sie w kasie chorych (w twoim przypadku
    niestety bedzie drogie wpisowe) - skladka miesieczna ok. 200 zl;

    - mozesz sie prywatnie ubezpieczyc u prywatnego ubezpieczyciela - polisa
    wypadkowa, na zycie lub koszty leczenia;

    - mozesz wykupic abonament w prywatnej klinice - np. LuxMed

    - mozesz zarejestrowac dzialanosc i placic ZUS (przy stalych i pewnych
    dochodach)

    itd

    Bez komentarza.

    Flyer

  • 6. Data: 2002-12-18 22:29:32
    Od: "news.tpi.pl" <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pałasz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Czy wiele osób z forum
    {ciach}
    > Pozdrawiam
    >
    > Paweł

    Pracowalam tak przez 4 lata, z proporcja stalej placy do tej placonej na
    umowe o dzielo 40/60 %, wszystko bylo ok do momentu gdy sie zaczelo zle
    dziac.
    te 60 % zaniklo - i to jest ryzyko jedyne.
    W tej chwili zmienilam prace i w dalszym ciagu otrzymuje pensje na podobnej
    zasadzie. PRoporcje sa tylko inne 80/20%. Przy czym te 20% juz na
    lapke...wprost.
    Jednym slowem, wszytsko zalezy od pracodawcy. NA ile mozna mu zaufac. Na ile
    jest rzetelny.
    Porozmawiaj z kims z firmy. To najlepsze wyjscie. Zauwaz miny ludzi, ktorzy
    pozniej cie przyjmuja, jak "kreca nosem" - moze cos jest nie tak? :)
    Ja bylam zadowolona.

    pozdrawiam
    Ula

  • 7. Data: 2002-12-19 06:42:22
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Paweł Pałasz" <p...@p...onet.pl> writes:

    > Czy wiele osób z forum pracuje w ten spsób że umowa o pracę opiewa na jakieś
    > minimum a reszta jest na umowę o dzieło, fakturę (gdy prowadzi się
    > działalność) czy też umowę zlecenie?

    ja tak pracowalam.

    > Na co trzeba uważać zawierając taki układ z pracodawcą? Czy trzeba sie

    na to, zeby kazdego miesiaca ta umowa o dzielo byla wystawiona na czas
    i na czas przelane pieniazki na konto.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net