PracaGrupypl.praca.dyskusjemiejsce zamieszkania › Re: miejsce zamieszkania
    From: "AndrzejW" <w...@c...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: miejsce zamieszkania
    Date: Wed, 11 May 2005 01:03:47 +0200

    Użytkownik "user" <u...@m...one.pl> napisał w wiadomości
    news:d5ra3q$e71$2@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > tak sobie mysle czy moje podejrzenia moga byc sluszne...
    > zalozmy ze wysylam CV na ogloszenie w ktorym spelniam wymagania...
    > i moje pytanie jest takie.. czy miejsce zamieszkania moze dyskwalifikowac
    > ze takie CV jest odrzucane na wstepie..

    Swego czasu szukałem pracy w innym, większym mieście. Odpowiedziałem na
    kilkadziesiąt ogłoszeń firm, które poszukiwały pracowników z moimi
    kwalifikacjami, podając swój prawdziwy adres zamieszkania (zameldowania).
    Pisałem oczywiście w listach motywacyjnych, że jestem gotów się
    przeprowadzić itd. Większość z tych firm w ogóle nie odpowiedziało, a kilka
    przysłało odpowiedzi, że sorry ale szukali kogoś miejscowego.

    Dodam że w swoim mieście z reguły bywam zapraszany na pierwszą rozmowę,
    jeśli odpowiem na jakąś ofertę. Później już różnie ;)

    > np mieszkam w miejscowosci A a firma poszukuje pracownika w miejscowosci B
    > a roznica to ok 200-250km.. wydaje mi sie ze firma moze patrzec z
    > perspektywy ze ta osoba wiecej bedzie chciala zarabiac itp...
    > czy moje podejrzenia sa sluszne?

    Myślę, że firma tak czy inaczej zapłaci pracownikowi tyle, ile dla niej jest
    wart. Wątpliwości mogą być co do tego, że przeprowadzka do innego miasta
    wpłynie niekorzystnie na początkowy okres pracy takiego pracownika, który
    będzie musiał sobie zorganizować życie w innym mieście. Natomiast jeżeli
    pracownik będzie dojeżdżał kilkaset kilometrów do pracy - to że nie będzie w
    pełni dyspozycyjny, że będzie przemęczony, że się będzie spóźniać do pracy
    (pociąg się spóźnił, samochód nawalił itp.). W sytuacji jeżeli do dyspozycji
    jest osoba o podobnych kwalifikacjach, ale już mieszkająca na miejscu ......

    > a jakby byla odbierana sytuacja ze podaje dane odnosnie zamieszkania
    > dziewczyny ktora studiuje w miejscowosci ktora jest blizej miejsca
    > rekrutacji ? Czy w razie gdybym na takowa rozmowe zostal
    > zaproszony i wyszlo ze miejsce zameldowania jest inna miejscowsc
    > jak na to spojrzy pracodawca?

    Wiesz ilu ludzi wyjechało z małych miast i wiosek na studia do dużych
    ośrodków i już nie wróciło do swoich domów? Sporo z tych ludzi wciąż ma w
    dowodach osobistych adres zameldowania w domu swoich rodziców. Nikt sie tym
    nie przejmuje.

    pozdr
    Andrzej