PracaGrupypl.praca.dyskusjelist i cv- banalne pytanie › Re: list i cv- banalne pytanie
    From: "livia" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: list i cv- banalne pytanie
    Date: Wed, 20 Oct 2004 19:30:27 +0200

    ludzie, czytam i oczom nie wierzę. Dziesięć lat zajmuję się rekrutacją i to na
    masową skalę. Mam kontakty z różnymi pracodawcami. To czy CV jest złożone,
    rozłożone, na papierze foliowanym lub jeszcze innym nie ma najmniejszego
    znaczenia.
    Znaczenie ma.
    1. Czy jest to Cv szablonowe ściągnięte z internetu czy pisane według własnej
    inicjatywy na potrzeby Firmy, do której się zwracamy. Zawsze wybieram te
    drugie.
    2.Nie interesuje mnie czy ktoś ukończył kurs obsługi komputera jeśli to do
    niczego nie będzie potrzebne. Ważne jest jaką ma praktykę. Teoria to sprawa
    drugorzędna. Szczególnie ta zbyteczna. Jeśli szukam księgowej to chcę wiedzieć
    jak na bierząco poszerza swoją wiedzę w interesującym nas temacie a nie to czy
    ukończyła kurs pilotarzu wycieczek.
    3.Kolejna rzecz bardzo ważna to zainteresowania. Książki, taniec, psychologia
    itd to slogany. Chodzi o poważne zainteresowania, o pasje. Jeśli mi człowiek
    pisze, że lata na paralotniach albo z kumplami organizuje wypady autostopem po
    Europie to wiem, że mam do czynienia z aktywnym człowiekiem. A jeśli
    czytam "taniec" to oznacza, że klient biega co sobotę na dyskoteki, chleje
    piwo i pali trawę. Jeszcze nie dorósł do powaznych zadań.
    4.Zawsze odrzucam tzw sieczkę, czyli wszystkie uniwersalki, napisane raz w
    życiu, nagminnie kserowane i wysyłąne gdzie tylko można.
    5. List motywacyjny to najważniejsza sprawa. Tu człowiek może się wykazać i
    zareklamować. Czym dłuższy i ciekawszy, pisany na temat, gdzie widać, że ktoś
    wykazał się pracą. Dowiedział się jak najwięcej na temat firmy. Zna realia
    działu, w którym chce pracowac. Wiem, że mam do czynienia z kimś kto mnie w
    przyszłości nie zawiedzie.
    6. Osoby bez doświadczenia powinny zwrócić baczną uwagę aby mi udowodnić, że
    jeśli je zatrudnię to staną się szybko specjalistami. Moze nie mają wiedzy i
    doświadczenia ale chęci do pracy ponad przeciętne. Są bystre i zaradne. A o
    tym się dowiem ze stylu ich pisania.
    Lubię być szanowana. Więc skupiam się tylko na tych osobach, które mi to
    okazują a nie traktują jak motłoch. Jeśli dostaję Kawałek papieru z kserowaną
    uniwersalką do tego cztery linijki sloganów w liście motywacyjnym to mam
    poczucie, ze ktoś mnie żywcem olewa i nie traktuje poważnie. Więc ja jego też
    nie.
    Tak to wygląda z drugiej strony. pozdrawiam.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl