PracaGrupypl.praca.dyskusjekoszty uzyskania przychodu › Re: koszty uzyskania przychodu
    From: "Jacoo" <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty uzyskania przychodu
    Date: Fri, 4 Jan 2002 17:32:15 +0100

    Użytkownik "BP TSO" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:3C35CE7C.36DF1418@tso.pl...

    > Prawa autorskie sa niezbywalne , nie mozna ich kupic ani sprzedac i
    > naleza one do artysty, tlumacza, programisty itp.
    > ja z mojego doswiadczenia wiem ze jak za taka umowe dostawalam
    papierki
    > to tam bylo napisane, ze jako tworca mam do pewnych rzeczy prawo i
    > konkretnie wymienione byly moje prawa do danego utworu oraz sposob
    > naliczenia wynagrodzenia zgodny z jakimis tam rozporzedzeniami.

    A jak zinterpretujesz artykuły z USTAWY z dnia 4 lutego 1994 r. o
    prawie autorskim i prawach pokrewnych:
    Art. 12. 1. Jeżeli ustawa lub umowa o pracę nie stanowią inaczej,
    pracodawca, którego pracownik stworzył utwór w wyniku wykonywania
    obowiązków ze stosunku pracy, nabywa z chwilą przyjęcia utworu
    autorskie prawa majątkowe w granicach wynikających z celu umowy o pracę
    i zgodnego zamiaru stron.
    oraz
    Art. 74. 3. Prawa majątkowe do programu komputerowego stworzonego przez
    pracownika w wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku pracy
    przysługują pracodawcy, o ile umowa nie stanowi inaczej.

    Pozdrawiam
    Jacoo