PracaGrupypl.praca.dyskusjekoniec zlotej ery dla pracodowacow? › Re: koniec zlotej ery dla pracodowacow?
    From: "the_foe" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: koniec zlotej ery dla pracodowacow?
    Date: Sat, 21 Jan 2006 01:44:16 +0100

    Użytkownik "Marek" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:dqrhdi$k9o$1@julia.coi.pw.edu.pl...
    > Pisales, ze glosowales na PO a zachowujesz sie jakbys glosowal nawet nie
    > na PiS tylko odrazu Samoobrone. Nie ma żadnej cudownej metody wychodzenia
    > z biedy poza ciężką pracą. Wszelkie socjalne propozycje PiS, LPRu i
    > Samoobrony oddalają nas od dobrobytu. W tym przypadku skutkiem reformy
    > byłoby znacznie większe bezrobocie, ogromna inflacja, stopniowy odpływ
    > kapitału, emigracja co zdolniejszych, którzy teraz generują dużą cześć
    > PKB. Budżet stawał by się coraz mniejszy, a nowi bezrobotni generowali by
    > coraz większe koszty. Predzej czy pozniej czekalby nas los Argentyny.

    chlopie masz kolosalne brak iw wiedzy ekonomicznej. Od kiedy to wydatki
    budzetowe generuja inflacje? budzet to tylko redystrybucja -> wyciagaja z
    jednej kieszeni zeby wlozyc do drugiej. Budzet nic nie zmienia w podazy
    pieniadza, tylko zmienia (w mniejszej czesci, u nas ok 25%) kierunek jego
    przeplywu. Zapamietaj ze podaza pieniadza steruje (a wlasciwie wplywaja)
    TYLKO I WYLACZNE system bankowy z NBP na czele. Poza tym nie wiesz jaki byl
    mechanizm kryzysu argentynskiego. Nam to nie grozi bo nie parytetujemy
    naszej waluty inna. Argentyna parytetowala ja USD. Wtedy emisja pieniadza
    musi miec pokrycie w realnym pieniadzu (wtedy waluta emitowana jest tylko
    quazi pieniadzem), najczesciej nie musi 1:1 (bo wtedy nie byloby sensu
    pachac sie w koszta druku), jest to na ogol ulamek. powiedzmy 1 USD
    zabezpiecza 10 jednostek miejscowej waluty wartej sztywno 10 USD. Latwo
    zrozumiec ze system sie zalamie kiedy ponad 10% pieniadza miejscowego
    pojdzie do wymiany na USD. W polsce nie ma emisji bezposredniej. System jest
    bardzo skomplikowany, ale samoregulujacy - niewiadomo co by nie zrobil rzad
    nie dojdzie do hiperinflacji. Banki same kreuja pieniadz zgodnie z presja
    popytowa na pieniadz, ktora wynika z presji konsupcyjnej i inwestycyjnej.
    Nie ma tu zadnego maskowania inna waluta a inflacja ma wylacznie charakter
    rynkowy (pieniadz ma wlasciwosci towaru).