PracaGrupypl.praca.dyskusjekilka pytan › Re: kilka pytan
    From: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: kilka pytan
    Date: Thu, 7 Oct 2004 13:39:10 +0200

    Użytkownik "silent bob" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:rgf5m0p6k37namnroaajon4cas1diimo9c@4ax.com...
    > Czesc.
    >
    > Obecnie posiadam umowe o prace na okres 5 lat.
    > Pracodawca chce zmienic mi na umowe zlecenie.
    > Jakie sa minusy takiego rozwiazanie (dla mnie)?

    Brak urlopu, płatnego chorobowego... W ogóle zapominasz o kodeksie pracy.;)
    Zakres Twoich obowiązków określa podpisana umowa.
    Poza tym nie pracujesz od 8.00 do 16.00, tylko musisz wykonać swoją robotę.

    > Czy jesli nie podpisze nowej umowy, i zostane zwolniony
    > przysluguje mi prawo do zasilku? (pracuje juz ponad rok)

    Przysługuje jeśli rozwiązanie następi z winy pracodawcy, oraz zarabiałeś
    minimum najniższą krajową (824 zł brutto chyba)

    > Czy po zwolnieniu z umowy zlecenia przysluguje mi prawo do zasilku?

    Tak, jeśli zleceniodawca nie będzie się migał od płacenia składek za Ciebie.
    Musisz dostarczyć do UP zestawienie opłacanych przez zleceniodawcę składek
    do ZUS. Zestawienie takie wystawia zleceniodawca. Trzeba się o nie upomnieć
    z reguły.

    > Czy na umowie zleceniu pracodawca placi zus, czy ten okres liczy sie
    > do stazu pracy i czy zarabiam na swoja emeryture?

    Na emeryturę tak.

    pozdr
    AW