PracaGrupypl.praca.dyskusjejaka droge wybrac - prosze o rade /dlugie/ › Re: jaka droge wybrac - prosze o rade /dlugie/
    From: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jaka droge wybrac - prosze o rade /dlugie/
    Date: Tue, 26 Apr 2005 02:10:32 +0200

    Dnia Mon, 25 Apr 2005 22:37:22 +0200, md <m...@g...todousuniecia.pl>
    napisał:

    > Jestem studentem. III rok, studia dzienne, kierunek (wiem, dziwny;)
    > politologia, specjalnosc: profilatyka spoleczna i resocjalizacja.

    Taki przyszlosciowy kierunek - kadencja Sejmu sie niedlugo konczy, kolejni
    politycy ida w odstawke - klienci do resocjalizacji jak znalazl.

    A jak potoczyly sie losy wczesniejszych absolwentow? Co wybierali?Jest sie
    na kim wzorowac?
    mam wrazenie, ze niektore kierunki maja role przygotowac kadry z potomstwa
    ludzi z ukladami, a duza czesc pozostalych absolwentow lapie sie na tym,
    ze bez koneksji nie moga znalezc nic zgodnego z kierunkiem - i od razu
    przekwalifikowanie. Za moich czasow takim kierunkiem byla archeologia
    srodziemnomorska - po ktorej dzieci "elyty" jezdzily do grecji, wloch,
    egiptu - a reszta holoty szla do szkol uczyc historii.

    A jak po tym w biurokracji unijnej? Moze tam wchlona i pod ta perspektywe
    sie doksztalc?
    Moze policja lub wieziennictwo? taki niepelny psycholog moze tam zrobic
    kariere ? Wtedy drugi fakultet juz bylby w Pile.

    Te propozycje dalszych studiow, o ktore sie pytasz, to tak, moim zdaniem
    "od sasa do lasa". bez jakis konkretnych zainteresowan i pomyslu na zycie.
    Tak przy okazji, gdybys mial zaciecie dziennikarskie, to wg mnie, bedac na
    3-im roku , powinienes miec juz za soba kilka felietonow czy reportazy,
    opublikowanych chociazby w lokalnej prasie studenckiej. lub kilkaset
    tekstow wyslanych i odrzuconych w roznych periodykach. Wyglada na to, ze
    raczej sobie marzysz, ze skonczysz kolejne studia i bedziesz dziennikarzem.
    Wg mnie, robiac takie studia jak obecnie, powinienes zebrac sie i przejsc
    po policji, wojsku, roznych sluzbach i agendach rzadowych i tam skierowac
    zapytanie, jakie ewentualnie uzupelnienie by sie przydalo, aby miec u nich
    szanse (i na jaki rodzaj pracy).
    Moze jeszcze prawo by korespondowalo z tym kierunkiem?

    A jak u ciebie z polityka???
    Wydaje mi sie, ze akurat jest czas na to, zeby wkrecic sie do sztabu
    wyborczego jakiegos polityka (wyborow bedzie jak psow). Taki wolentariat
    zgodny z kierunkiem rownoczesnie moze dac ci znajomosci, o braku ktorych
    piszesz, oraz troche wypromowac wlasna osobe - jesli bedziesz dobry.

    Po cholere ta politologia jak nie masz z nia pomyslu na zycie? Bylo isc na
    akademie sztuk pieknych, to przynajmniej na gole d... bys sobie na
    studiach popatrzyl, malujac akty.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##