PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak obnizenie podatku przeklada sie na zwiekszenie ilosc miejsc pracy

  • 11. Data: 2003-06-26 02:19:22
    Temat: Re: jak obnizenie podatku przeklada sie na zwiekszenie ilosc miejsc pracy
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    " marek9993" <m...@N...gazeta.pl> writes:

    > http://rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030625/publi
    cystyka/publicystyka_a_4.h

    > Jasne. Ale gdyby to było takie proste, to politycy z ugrupowania autorki,

    rpste nie jest i proste nie bedzie, bo to oznacza rowniez ograniczenie
    wydatkow budzetowych a wiec przede wszystkim zmiana systemu
    ubezpieczen i rent.

    a to oznacza utrate paru milionow glosow w wyborach - - glosow
    beneficjentow tego chorego systemu.

    zadna partia sie na to wiec nie powazy, bo chce sie utrzymac na
    stolkach.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 12. Data: 2003-06-26 08:12:49
    Od: b...@h...WYTNIJTO.pl (Pawel Baranowski)

    Flyer <f...@p...gazeta.pl> napisal
    <bdbjg8$f9e$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    >Powinni jeszcze napisac, jak obnizenie podatku przeklada sie na
    >wzrost dywidendy i zarobków menelmentu [;)]. Nie jestes na bierząco
    >- CIT caly czas spada z poziomu bodajrze 40% i bardzo ladnie
    >koreluje sie dodatnio ze wzrostem bezrobocia - ciekawe zjawisko. ;)

    TAK NIE WOLNO ROBIĆ !

    Związek ten jest korelacyjny i tylko korelacyjny. Badaniem tego typu
    związków zajmuje się ekonometria. Ta ujemna korelacja wynika z tego, że
    nie wzięto pod uwagę innych zmiennych które mają wpływ na bezr.
    (dynamika PKB choćby).
    Po więcej zapraszam na pl.sci.ekonomiczne

    PB

    PS. Pół roku temu v-ce MinFin Irena Ożóg mówiła podobnie z trybuny
    broniąc stawki CIT 27% versus 24%, tylko że ona mam nadzieję wiedziała
    że bzdury wygaduje :|

    --
    Adres antyspamowy - przed odpowiedzia skasuj slowo "WYTNIJTO"

    Czlowiek jest tyle wart, ile sa warte sprawy, którymi sie zajmuje.
    /Marek Aureliusz/

    www.ekonomia.ho.pl

  • 13. Data: 2003-06-26 08:48:38
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > jak dla mnie sugestia wyraznie jasna.
    > a ze artykul na temat "podatek liniowy a sprawiedliwosc spoleczna" a
    > nie na temat "jak zredukowac dlug publiczny i wydatki publiczne" to
    > sie wiecej nad tym tutaj nie rozwodzi.

    Ok.

    Ale racz zauważyć, że ugrupowanie pani Gilowskiej - wtedy to się nazywało
    Unia Wolności - miało bardzo wiele okazji do zredukowania długu i
    uporządkowania wydatków - obawiam się jednak, że to wszystko to taka pusta
    gadanina.

  • 14. Data: 2003-06-26 08:58:37
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    " leszek" <s...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > Unia Wolności - miało bardzo wiele okazji do zredukowania długu i
    > uporządkowania wydatków - obawiam się jednak, że to wszystko to taka pusta

    tylko ze - skoro juz sie czepiamy szczegolow - PO to nie UW; Gilowska
    w UW o ile pamietam nie byla, a nawet ajkby byla - co ma piernik do
    wiatraka?

    przytoczylam tutaj urla do jej artykulu, bo uznalam, ze warty
    przeczytania;
    ja tu nie agituje na kogo glosowac a na kogo nie;

    jesli juz za czyms agituje to za tym, zeby kazdy zaczal MYSLEC nad tym
    co robi i nad tym, jaka rzeczywistosc wokl niego jest i od czego
    zalezy.

    ot co.

  • 15. Data: 2003-06-26 10:37:19
    Od: " marek9993" <m...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > beneficjentow tego chorego systemu.
    >
    > zadna partia sie na to wiec nie powazy, bo chce sie utrzymac na

    Jasne. Tylko, ze do zrobienia tego burdelu wystarczyl debilizm, a do
    likwidacji tego burdelu, juz ten sam debilizm niestety nie wystarcza - a
    stolki wygodne.

    Marek

  • 16. Data: 2003-06-26 12:31:29
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > jesli juz za czyms agituje to za tym, zeby kazdy zaczal MYSLEC nad tym
    > co robi i nad tym, jaka rzeczywistosc wokl niego jest i od czego

    Rany boskie, poddaję się, przyznaję ci w całości rację.

    Moja żona mi ciągle powtarza, że gdybym jej więcej słuchał, a mniej się
    wymądrzał, to bym lepiej wychodził. Musze to sobie przemyśleć.

  • 17. Data: 2003-06-26 12:48:36
    Od: r...@r...pl

    > Moja żona mi ciągle powtarza, że gdybym jej więcej słuchał, a mniej się
    > wymądrzał, to bym lepiej wychodził. Musze to sobie przemyśleć.

    Encyklopedie sprzedales tydzien po slubie ;-) ?

    pozdrawiam

    romekk

    --
    Wyslano przez news.atcom.net.pl
    ATCOM S.A. http://www.atcom.pl/

  • 18. Data: 2003-06-27 00:39:11
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Flyer napisał:

    > Powinni jeszcze napisać, jak obniżenie podatku przekłada się na wzrost
    > dywidendy i zarobków menelmentu [;)]. Nie jestes na bierząco - CIT cały
    > czas spada z poziomu bodajrze 40% i bardzo ładnie koreluje się dodatnio
    > ze wzrostem bezrobocia - ciekawe zjawisko. ;) I ciekawe ile miejsc pracy
    > przybędzie w USA, jak Bush Junior wprowadzi ichnie obniżenie.

    No to się jeszcze uzupełnię i poprawię - korelacja ujemna oczywiście.
    Dotyczy ona także zmniejszania się podatku dochodowego od osób
    fizycznych [PDOF] i równoległego wzrostu bezrobocia. Oczywiście takie
    postawienie sprawy niczego nie wyjaśnia i nawet chyba nie powinno być
    korelowane, ale jest to ta sama płaszczyzna rozważań na poziomie
    artykułu w Rzepie. Gdyby to było takie proste, to wystarczyło by obciąć
    wszystkie podatki bezpośrednie do 0 [zera], a cały ogroooomny kesz
    ciągnąć z podatków pośrednich [vat], które według takiego rozumowania
    powinny znacząco wzrosnąć.

    Flyer

  • 19. Data: 2003-06-27 00:39:31
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Pawel Baranowski napisał:

    > TAK NIE WOLNO ROBIĆ !

    Wiem - posty wysyłam co pewien czas, więc ten co pójdzie równoczesnie
    ztym czeka chyba od wczoraj na wysłanie. Nie wolno - bo nie jest to
    żadna korelacja - zupełnie inny poziom odniesienia zjawisk.

> [...]
    > nie wzięto pod uwagę innych zmiennych które mają wpływ na bezr.
    > (dynamika PKB choćby).
    > Po więcej zapraszam na pl.sci.ekonomiczne

    Z zaproszenia nie skorzystam - staram się ograniczać moją bytność w
    necie. Natomiast zauważ, że Twoje, powyższe stwierdzenia, są bronią
    obosieczną - działają i na zwolenników i na przeciwników gmerania przy
    podatkach w kontekście zmian poziomu bezrobocia. CBDU. :)

    Flyer

  • 20. Data: 2003-06-30 07:40:35
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Flyer napisał:

> [...]
    > obosieczną - działają i na zwolenników i na przeciwników gmerania przy
    > podatkach w kontekście zmian poziomu bezrobocia. CBDU. :)

    Ponieważ wysyłam duży post, to znów dopowiem - róznica pomiędzy moim
    stanowiskiem, a Rzepą jest tylko kwestią znaku przed NIEISTNIEJĄCĄ
    korelacją - u mnie minus, a u nich plus. :))))))

    Flyer