PracaGrupypl.praca.dyskusjejak ? najrozsadniej rozwiazac .... › Re: jak ? najrozsadniej rozwiazac ....
    From: "Adam F." <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak ? najrozsadniej rozwiazac ....
    Date: Fri, 12 Jul 2002 20:17:49 +0200

    "przemo" <p...@i...pl> wrote in message
    news:agn4vo$5ji$1@news.tpi.pl...

    > Powiem ci tak - bylem uczciwy dopoki nie przekonalem sie ze
    uczciwoscia
    > jeszcze nikt (albo prawie) do niczego jeszcze w tym kraju nie
    doszedl - taka
    > jest niestety smutna prawda;

    Ja również się o tym przekonałem na wiele sposobów (często niezbyt
    przyjemnych), ale wolę żyć skromnie lecz uczciwie.

> [...]
    firma
    > byla nie lepsza tyle ze na mniejsza skale. Obecny pracodawca placi mi
    na
    > tyle dobrze ze nie musze sobie "dorabiac"(pewnie w to nie uwierzysz
    ale
    > pensja mi starcza na wszystko + na oszczednosci wiec nie kradne, lecz
    gdybym
    > mial prace za 500 zeta to "dorabial" bym sobie i na nic bym sie nie
    ogladal
    > bo strata pracy z 500 zeta bym sie nie martwil jak na bezrobociu

    Ja miałem do tej pory czterech, średnia zarobków z tych czterech miejsc
    to sporo poniżej 1.000 zł brutto.

    > (.....)
    > Mysle ze duzo jest na tej grupie ludzi ktorzy zgadzaja sie z moimi
    pogladami
    > ale boja sie do tego przyznac zeby tacy obludnicy jak ty ich nie
    > obsmarowali.

    Prowokacje na mnie nie działają. Nie jesteś w stanie mnie obrazić, gdyż
    w ogóle mnie nie znasz.
    Tak się składa, że obłudy nie znoszę, i staram się albo z nią walczyć
    albo ignorować jeżeli walka by nic nie dała. Raz nawet zostałem
    wyrzucony z pracy, gdyż odmówiłem wzięcia udziału w szopce hipokryzji
    jaką firma chciała urządzić na przyjazd udziałowców. Wiele osób, które
    spotykam w różnych sytuacjach jest nieco zszokowanych faktem, że często
    walę prawdę prosto z mostu - miałem w życiu WIELE problemów z tego
    powodu, ale jakoś nadal żyję i zamiast narzekać robię co mogę, aby do
    czegoś dojść - uczciwą drogą.

    > Zycze ci pracy w McDonald's, zebys zarabial 550 zl na miesiac

    Zdarzyło mi się już pracować na pół etatu za 300 zł na miesiąc.
    Wiedziałem, że to "dość zaniżona" stawka (delikatnie rzecz ujmując), nie
    uważałem jednak, że jest to dla mnie upoważnienie do okradania
    pracodawcy.

    > i musial z
    > tego utrzymac rodzine

    Zacznijmy od tego, że nie założę rodziny dopóki nie osiągnę stabilizacji
    zawodowej oraz odpowiednio wysokiego zapasu oszczędności. Jest możliwe
    osiągnięcie punktu, w którym nie musisz się już martwić o pracę - do
    takiego punktu dążę. Być może nigdy go nie osiągnę, kto wie ? Nie będę
    jednak zakładać rodziny mając świadomość, że nie byłbym w stanie
    zapewnić jej godnego utrzymania. Niewykluczone oczywiście, że nawet już
    mając rodzinę znajdę się kiedyś w sytuacji podbramkowej, ale na pewno
    rozwiązaniem nie będzie narzekanie na lewo i na prawo jaki to ja jestem
    biedny.

    > - wtedy napisz na grupe takie glupoty o upadku Polski
    > itd... ; a ta w ogole to co ten kraj dla ciebie zrobil - bo dla mnie
    nic ,ze
    > tak go bronisz

    Bronię, bo to mój kraj - i nic tego nie zmieni.

    > - 100 razy wolal bym byc np: Niemcem niz Polakiem ( w
    > Niemczech za zasilek mozna niezle zyc, a w Polsce- 400 zl przez 6
    miesiecy -
    > ludzie gdzie my zyjemy - ten kraj nie upada on juz dawno upadl) Ja
    pracy za
    > place godna moich umiejetnosci szukalem 1 rok - mysle ze to potwierdza
    > upadek panstwa - ty chyba zarabiasz z 10 tys na miesiac ze tak sie
    > wypowiadzasz - sam posluchaj siebie - coz za puste slowa - godnosc,
    upadek
    > panstwa - tak sobie gadaj do uczniow w liceum a nie do czlowieka ktory
> [...]

    Zarabiam aktualnie niewiele więcej niż wymieniona wyżej kwota i
    oszczędzam na czym mogę - ale jak już pisałem nie jest to powód do
    narzekania na lewo i na prawo. Miałem już różne okazje na szybki
    zarobek, ale z żadnej nie skorzystałem.

    Wiem, że nigdy nie będę bogaty z moim zbyt idealistycznym podejściem do
    życia, ale prawdę mówiąc mam to gdzieś. Wystarczy mi, że mogę codziennie
    spojrzeć na siebie w lustro.

    Najłatwiej jest się poddać.

    Pozdrawiam (mimo wszystko)
    Adam