PracaGrupypl.praca.dyskusjejak myślicie › Re: jak myślicie
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak myślicie
    Date: Fri, 28 Oct 2005 18:05:38 +0200

    DO napisał(a):

    > (dobrze, ze nie marynakrka, adidasy i do
    > tego jako ozdoba biale skarpetki-buuuu mam alergie).
    W życiu! To jak ubrać habit i uczesać na irokeza.

    > Z drugiej jednak strony
    > czesto zastanawiam sie na ile ludzie potrafia oddzielis swoje zycie
    > prywatne, osobiste od zawodowego.
    Czasem bardzo ciężko, zwłaszcza, jeśli jedno z drugim się zazębia (praca
    to pasja albo związek z osobą, z którą jesteś związany(a)zawodowo).

    > Z poczynionych obserwacji wnioskuje, ze
    > osoby, ktore do pracy chodza ubrane tak jak poza praca, bardzo czesto
    > przenosza swoje sprawy z zycia prywatnego na platforme zawodowa, a osoby,
    > ktore do pracy przychodza nazwijmy to umownie w garniturze a poza praca, tak
    > jak napisales "wskakuja" w swobodne t-shirty, dresy, etc., potrafia w jakis
    > sposob oddzielic swoje zycie prywatne od zawodowego.
    Myślę, że na to nie ma reguły, mimo, iż ubiór jest "społecznym
    uniformem". Osoby wybierające garnitury, mimo, iż mogą ubrać się na
    sportowo, często zwą je swoją zbroją, dodatkowym pancerzem,
    ochraniającym przed wyimaginowanym atakiem (w sensie: garnitur zapewnia
    wyższą ocenę w oczach społeczeństwa, jest więc ochroną przeciwko
    wszelkim objawom społecznej fobii, związanej z paraliżujym lękiem przed
    oceną w oczach innych ludzi).

    > To z kolei zrodzilo we
    > mnie refleksje czy w pracy nalezy pokazywac emocje.
    Jak najbardziej trzeba, ale należy formułować je aertywnie, bez
    narażania innych ludzi na agresję. Biegun przeciwny tej postawy to
    uległość, czyli dławienie własnych potrzeb i emocji, co prowadzi do
    frustracji, wypalenia, różnych innych mało ciekawych efektów.

    pozdr.
    m.