PracaGrupypl.praca.dyskusjeile za instalacje windy › Re: ile za instalacje windy
  • Data: 2003-03-18 11:37:56
    Temat: Re: ile za instalacje windy
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ci co pracuja za 5zl/h to maja niskie kwalifikacje. zwykle nie trzeba
    > zadnych szkol konczyc zeby pracowac fizycznie jako sprztaczka, kelner,
    > roznosiciel pizzy etc.

    Chyba nie bardzo wiesz o czym piszesz. W wiekszości instytutów Polskiej
    Akademi Nauk
    starszy asystent (otwarty przewód doktorski) zarabia miesięcznie ok 1000
    brutto. Przyjmując, że w miesącu jest średnio 21 dni po 8h roboczych
    wychodzi, że taki facet zarabia brutto ok 6 zł/h - a przy finalizacji
    doktoratu rzeczywistości tacy ludzie pracują po kilkanaście godzin przez 7
    dni w tygodniu. Nie wiem jak ty ale ja uważam, że kwalifikacje potrzebne do
    pisania np doktoratu z fizjologi znacznie przewyższają te do sprzątania czy
    nawet konfiguracji windowsa. Niestety, wbrew naiwnemu przekonaniu wielu
    dyskutantów wysokośc płacy jest wypadkową nie tylko wiedzy i pracowitości
    ale podjęcia odpowiednich decycji - między innymi dlatego teraz najlepsi
    studenci coraz częsciej odrzucają propozycje zostania na uczelniach i
    szukają posad w poważnych przedsiebiorstwach. Poza tym istenieje kwestia
    szczęścia np. mnie udało sie złapać przyzwitą pracę pod sam koniec dobrego
    okresu - ktoś z takimi samymi kwalifikacjami jak ja wtedy nie miałby teraz
    szans wynegocjować nawet połowy ówczesnej stawki....
    Swoją drogą, zastanwiam się, czy grupowicze propnujący za konfigurację
    windowsa 70zł/h (myslę o PC-cie , nie serwerze)rzeczywiście pracują wg tych
    stawek, czy tylko dodają sobie ducha na usncie....

    Pozdrawiam
    Paweł