PracaGrupypl.praca.dyskusjeile pracuje nauczyciel? › Re: ile pracuje nauczyciel?
    From: badzio <b...@n...epf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ile pracuje nauczyciel?
    Date: Wed, 24 Aug 2005 14:27:08 +0200

    Bogdanek napisał(a):
    > mam pytanie
    > skoro ten zawód ma według Ciebie tyle plusów
    > kojarzy Ci się jak rozumie pozytwnie
    > to czemu nie zostałeś nauczycielem???
    Napisalem ze jak kazdy zawod ma swoje plusy i minusy. O najwazniejszym
    minusie napisalem - bezsilnosc nauczyciela w postepowaniu z uczniami. Ze
    nie wspomne o chinskim przeklenstwie "obys cudze dzieci uczyl";P
    Balangi na wycieczkach tez mnie nie interesuja, bo poza piwem i winem
    innych alkocholi nie probuje. A i rozlake z zona kiepsko znosze i jakos
    dziwny jestem bo nie potrafie sie dobrze bawic bez zony. Ze nie wspomne
    ze pewnie mialbym wyrzuty sumienia jechac za darmo na wycieczke a tym
    bardziej brac na nia swoje dzieci. Zatem jak widzisz te plusy nie sa dla
    mnie az takimi plusami.
    Ze nie wspomne iz wg mnie nauczycielem powinna zostawac osoba, ktora
    czuje swego rodzaju powolanie, misje uczenia i wychowywania innych. A ja
    mialem tego pecha, ze nigdy nie potrafilem sie uczyc w tradycyjny
    sposob, wiedza szkolna sama wpadala mi do glowy, podreczniki czytalem
    dla samego faktu zeby cos przeczytac a sam sie uczylem jedynie dziedzin
    komputero-podobnych (juz bedac dzieckiem wiedzialem ze bede
    informatykiem). Z tych powodow przekazywanie wiedzy idzie mi bardzo
    ciezko, nieraz udzielalem korepetycji, ale za kazdym razem ciezko to
    przechodzilem (pewnie dlatego ze trafialem na tumanow, ktorzy szli na
    informatyke nie wiedzac po co).
    No a fakt ze jeszcze bedac w szkole sredniej postanowilem zostac
    programista i jakos tak wyszlo ze bawi mnie tylko programowanie i ew
    sieci komputerowe a uwazam ze jesli ma sie taka mozliwosc to powinno sie
    robic to co sie lubi, to...
    Nie mowie ze zazdroszcze nauczycielom. Mowie tylko ze jak kazdy zawod,
    zawod nauczyciela ma swoje plusy i minusy, jak kazdy inny zawod.
    No i mozna odwrocic Twoje pytanie - jesli ktos uwaza ze jest kiepsko
    oplacany jako nauczyciel i ze ta praca ma wiecej minusow niz plusow to
    czemu nie zmieni zawodu?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl