PracaGrupypl.praca.dyskusje...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko! › Re: ...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
    From: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
    Date: Thu, 17 Mar 2005 21:37:11 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@nat-dz2.aster.pl

    Jan Kowalski napisał:

    > Biznes, to zarabianie pieniedzy. Na produkowaniu sie nie zarabia,
    > tylko na sprzedawaniu tego, co się wyprodukuje. Dotyczy też usług.

    Ależ oczywiście. Jednak dużo łatwiej znaleźć zbyt na towar/usługę tzw.
    pierwszej potrzeby niż produkt niszowy lub ekskluzywny.
    I właśnie handlowców potrzeba IMHO głównie tam, gdzie nie jest łatwo o
    zbyt. Z różnych przyczyn, w tym z przyczyn o których wspominałem w mojej
    oryginalnej wypowiedzi.

    [...]

    > Handlowiec to nic
    > innego, jak negocjator. Może to uświadomi ci skalę trudności.
    > Zresztą - nawet nie zauważyłeś - ciebie też to spotkało.
    > Miałeś pub, ale nie sprzedawałeś tyle, albo za tyle, żeby się
    > utrzymać. Tak - w twoim pubie też najważniejsza była sprzedaż.
    > Myślisz, że to "miejsce" było powodem, że nie wystarczyło ci samo
    > posiadanie pubu lub wprowadzenie innych napojów? A nie zauważyłeś, że
    > dobre firmy, znające się na sprzedaży same tworzą "miejsca"? Tam,
    > gdzie ich wcześniej nie było!

    Jassne. Otwórz knajpę na zadupiu i ją tak rozreklamuj (ups, pardon...
    sprzedaj), by przynosiła zyski cały Boży rok.
    Pięknym przykładem będzie ogromny, luksusowy kompleks
    restauracyjno-hotelowy "Klepisko" naz j. Zegrzyńskim pod Warszawą. Zimą
    mają same straty.
    W moim przypadku klapa baru wynikała wprost z błędnego założenia
    finansowego na starcie. Tylko i wyłącznie.

    > nie oszacowałeś dobrze umiejętności sprzedaży albo tworzenia marki

    A może spieprzyłem bilans finasowy na samym początku, he?
    Tego nie bierzesz pod uwagę? Ciekawe...

    > albo... Bo nie sprzedawałeś.

    Pewnie. Nic nie sprzedawałem tylko rozdawałem, a knajpa działała pod
    szyldem "Caritasu". Ech.

    > Towaru (i usług) zawsze będzie więcej, niż kupujacych i zawsze ktoś
    > musi stracić. To tylko prawo rynku, a nie "złe regulacje". Chciałbyś
    > wprowadzić system ewidencyjno-kartkowy?

    Nadinterpretujesz moją wypowiedź.

    > Mam koło siebie jednego z handlowców. Na umowie agencyjnej -
    > czysta prowizja. Ale się uśmiał... dla niego słabszy miesiąc jest
    > wtedy, jak nie "wyciągnie" dziesiątki! To nie reklama - nie pracuje
    > u mnie - tylko mnie odwiedził. A u siebie nie należy do najlepiej
    > zarabiających. Nie żadna "gwiazda", tyle tylko, że jest _handlowcem_,
    > a nie człowiekiem zatrudnionym jako handlowiec i udającym, że potrafi.
    > To zresztą on namówił mnie na odpowiedź w tym wątku. Jestem
    > przekonany, że gdyby on prowadził twój pub - istniałby nadal i miałby
    > się dobrze.

    Buhahaha... :-D Należy mi się od Ciebie zwrot pieniędzy za czyszczenie
    monitora.
    Porozmawiaj z innymi handlowcami. Tymi, którzy działają w innych
    sektorach. Np. w gastronomii. Kompania Piwowarska, Żywiec, Coca-Cola,
    PepsiCo, tymi którzy sprzedają bułki do hot-dogów i hamburgerów.
    Tobie najwidoczniej światopogląd dotyczący bycia _handlowcem_ (jak to
    ładnie ująłeś) zawęża się mocno wokół jakiejś jednej branży (być może,
    że i mnie również).

    > Nie rozumiesz roli księgowości we firmie. Zresztą się nie dziwie, bo
    > w wielu firmach księgowość służy do "księgowania". Faktycznie rola
    > księgowości jest znacznie większa. Dzięki informacji płynącej z tego
    > działu można sprawnie zarządzać firmą (i również nie utopić jej).

    Co Ty nie powiesz...
    Własnoręcznie prowadziłem księgowość.
    Ale już nie będę dalej na ten temat pisał - dam pole do popisu Twojemu
    tonowi protekcjonalnemu.

    > Za dziesięć, może dwadzieścia lat, pojmowanie co jest ofertą z
    > prawdziwego zdarzenia nieco się zmieni również w naszym kraju.
    > Ale na ten temat pogadamy dopiero wtedy...

    Nie sądzisz, że teraz zaczynasz pisać conajmniej, jak Nostradamus?

    > A ciekawe, jak długo pozostaniesz idealistą na "posadzie" dziennikarza
    > :-))) (oby ci się udało).

    Chwila, chwila... Znasz mnie osobiście, że pozwalasz sobie na takie
    wycieczki?
    I o jakim idealiźmie piszesz, bo ja tu widzę raczej mój realizm?

    > Trochę tylko niepokoi mnie sposób, w jaki
    > sposób komentujesz to, co komentujesz. Jeżeli ma się ten styl
    > przenieść za tobą do jakiejś gazety - wolałbym, żeby ci się nie udało.
    > Aż nauczysz się stosowania szerszego "światopoglądu" na sprawy, o
    > jakich się wypowiadasz (to znaczy - przemyślenia pod różnymi względami).

    Mam nadzieję, że nie masz potomstwa. Bardzo bym Twoim dzieciom
    współczuł. Protekcjonizm w każdym zdaniu...
    Bardzo Cię proszę. Nie myl usenetu z gazetą.
    A stosowanie szerszego światopoglądu i Tobie by się przydało.

    Pitt

    P.S. Pisząc do kogoś "ci" (z małej litery) wykazujesz brak szacunku do
    tej osoby.