PracaGrupypl.praca.dyskusje...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko! › Re: ...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
    From: "Immona" <c...@W...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
    Date: Thu, 17 Mar 2005 14:02:25 +0100

    Użytkownik "Piotr Przewłocki" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d1bt9t$bgs$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Sądzę, że taki natłok ogłoszeń na stanowiska handlowców pięknie
    > odzwierciedla naszą nieciekawą sytuację gospodarczą.
    > Jest firma, ma produkty lub usługi, ale nie może ich sprzedać, bo ludzie
    > nie mają pieniędzy. Więc zatrudniają stado handlowców, którzy mają za
    > zadanie wciskać ludziom to, czego tak na prawdę nie chcą lub nie
    potrzebują.
    > A handlowiec jest dla firmy tani, bo jego baza wynagrodzenia jest tak
    > śmieszna, że nie pozostaje mu nic innego jak ją przepić. A prowizja od
    > sprzedaży... A prowizja to raz jest, a raz nie ma, bo miesiąc był gorszy.

    W Polsce nie ma wyksztalconej grupy handlowcow na tyle duzej, zeby zaspokoic
    potrzeby rynku. W krajach bardziej rozwinietych w branzy sprzedazy aktywnej
    pracuje bardzo wiele osob i ten ogrom zapotrzebowania widoczny w
    ogloszeniach wynika IMHO bardziej z braku podazy handlowcow niz ze zlej
    sytuacji gospodarczej. U nas nie ma w wiekszosci przedsiebiorstw wiedzy, jak
    wyksztalcic dobrego handlowca (i jak rozpoznac material na niego) z osoby
    bez doswiadczenia i jak zorganizowac mu prace, zeby zmaksymalizowac jego
    zyski. Ci dobrzy i z doswiadczeniem sa wiele warci i firm, ktore malo
    oferuja, nie stac na nich - te firmy zwykle daja kolejne ogloszenie,
    wyprobowuja i odrzucaja kolejne osoby, wiele z tych ogloszen to nie nowe
    miejsce pracy, ale to samo, ktore bylo oglaszane jeszcze niedawno i na
    ktorym sie nie sprawdzil czlowiek, ktory zostal przyjety. Poniewaz nie ma u
    nas "etosu" sprzedazy, jaki jest np. w USA, a z powodu zlego zarzadzania
    praca handlowcow w wiekszosci firm nastawienie wielu osob do pracy handlowca
    jest takie, ze jest to wciskanie na sile/blaganie, zeby ktos kupil, to praca
    ta nalezy do najmniej pozadanych u wiekszosci ludzi i dlatego firmy staraja
    sie podniesc prestiz stanowiska przez nadawanie maskujacych nazw. Ale to
    wszystko swiadczy co najwyzej o zlej kondycji wiedzy nt. sprzedazy i
    zarzadzania zasobami ludzkimi w dziale sprzedazy.

    > Szkoda, że portale pracy nie stosują w swoich wyszukiwarkach filtrów
    > negatywnych. Możnaby umieścić w takim KFie wszystkich "executivów",
    > "handlowców" i inne duperele (duperele tylko dla mnie, bo może ktoś
    > takiej pracy szuka) i spokojnie przeszukiwać całą resztę.

    Niektore maja, np. jobpilot ma to niezle zrobione na tle reszty. Ale
    pamietaj, ze portalom placa ogloszeniodawcy, a nie poszukujacy pracy, a w
    interesie ogloszeniodawcy jest, zeby jak najwiecej osob zobaczylo jego
    ogloszenie, zwlaszcza jesli jest to ogloszenie o szukaniu handlowca, bo z
    jednej strony teoretycznie kazdy moze nim byc, z drugiej strony wiekszosc
    ludzi nie chce. Tylko ogloszeniodawcy poszukujacy wykwalifikowanych
    specjalistow nastawionych z gory na prace w danej dziedzinie maja powody
    pozytywnie podchodzic do jak najostrzejszej i najbardziej merytorycznej
    selekcji ogloszen na etapie wyszukiwania ich.

    I.