PracaGrupypl.praca.dyskusje › grypa a praca

  • 1. Data: 2005-10-24 15:20:20
    Temat: grypa a praca
    Od: "Tomasz Dachowicz" <t...@g...pl>

    Cześć
    3 tygodnie temu zacząłem nową pracę. Niestety rozchorowałem się. Mam chyba
    grype.

    Czy moge isc do lekarza za kilka dni w celu wydania zwolnienia lekarskiego?
    Przyznam, że gorączka nie pozwala mi teraz na wychodzenie z domu :-(

    Czy lekarz nie będzie robił problemów z wydaniem takiego zwolnienia niejako
    wstecz?

    I wreszcie jak wygląda sprawa poborów gdy pracownik jest na zwolnieniu
    lekarskim?

    Tomek

  • 2. Data: 2005-10-25 06:50:01
    Temat: Re: grypa a praca
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przyznam, że gorączka nie pozwala mi teraz na wychodzenie z domu :-(
    >
    > Czy lekarz nie będzie robił problemów z wydaniem takiego zwolnienia niejako

    Do 3 dni moga wydac zwolnienie wstecz. Ale nie czekaj tych 3 dni, bo moga robic
    jakies problemy.

    > I wreszcie jak wygląda sprawa poborów gdy pracownik jest na zwolnieniu
    > lekarskim?

    Dostajesz 80% pensji za okres choroby. Jesli masz premie, to moga Ci jej nie
    naliczyc za czas choroby.

    Kania

  • 3. Data: 2005-10-25 17:45:03
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

    > Dostajesz 80% pensji za okres choroby. Jesli masz premie, to moga Ci jej
    nie
    > naliczyc za czas choroby.

    Nie do konca. W pierwszym miesiacu pracy, zwolnienie lekarskie jest
    traktowane jak urlop bezplatny, nie dostaniesz zadnych pieniedzy za czas
    choroby.

  • 4. Data: 2005-10-25 20:25:18
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "gostek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie do konca. W pierwszym miesiacu pracy, zwolnienie lekarskie jest
    > traktowane jak urlop bezplatny, nie dostaniesz zadnych pieniedzy za

    Nie do końca ;)
    To tzw. okres wyczekiwania. Nie obowiązuje on jeżeli:
    - przerwa w poprzednim zatrudnieniu była krótsza niż miesiąc
    - masz minimum 10-letni okres obowiązkowego ubezpieczenia chorobowego
    /umowa o pracę/
    - jesteś absolwentem /90 dni od czasu ukończenia szkoły/

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --