PracaGrupypl.praca.dyskusje › dziwne zachowanie firmy rekrucyjnej

  • 1. Data: 2004-02-02 13:25:06
    Temat: dziwne zachowanie firmy rekrucyjnej
    Od: "krzysiek" <k...@k...it.pl>

    Witam,

    Moja znajoma spotkała sie niedawno z bardzo dziwnym zachowaniem jednej z
    firm rekrutacyjnych w Warszawie.
    Pracując w firmie X (stała umowa o pracę) wysłała CV do tej firmy
    rekrutacyjnej. Jednak firma rekrutacyjna odmówiła
    wprowadzenia jej danych do procesu rekrutacyjnego. Tłumaczyli to lojalnością
    wobec firmy X, która jest ich klientem.
    Wynika z tego, że jeśli jesteś pracownikiem firmy X to nie możesz liczyć na
    oferte tej konkretnej firmy rekrutacyjnej.
    Czy takie zachowanie jest normalne?? Czy jest to zgodne z prawem??
    Pani tlumaczyla, że jest to taka sama zasada jak np. nieujawnianie danych
    osobowych kondydatów.
    Co można w takiej sytuacji zrobić?? (pomijam zwolnienie sie z firmy X)

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2004-02-02 14:41:11
    Temat: Re: dziwne zachowanie firmy rekrucyjnej
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    krzysiek <k...@k...it.pl> wrote:
    > Czy takie zachowanie jest normalne?? Czy jest to zgodne z prawem??

    A podaj przepis, ktory zabrania firmie rekrutacyjnej takiego postepowania?!?

    > Pani tlumaczyla, że jest to taka sama zasada jak np. nieujawnianie
    > danych osobowych kondydatów.
    > Co można w takiej sytuacji zrobić?? (pomijam zwolnienie sie z firmy X)

    skorzystac z uslug innej firmy?

    Powalaja mnie czasami pytania - czy firma miala prawo. A co moze jeszcze do
    sadu ja chcesz podac?
    Niech sie znajoma cieszy, ze firma nie dala cynku do firmy X, ze ma
    nielojalnego pracownika...

  • 3. Data: 2004-02-02 14:59:31
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

> [...]
    > rekrutacyjnej. Jednak firma rekrutacyjna odmówiła
    > wprowadzenia jej danych do procesu rekrutacyjnego. Tłumaczyli to

    i coz w tym dziwnego? to chyba dobrze swiadczy o firmie rekrutacyjnej.

    > Wynika z tego, że jeśli jesteś pracownikiem firmy X to nie możesz liczyć
    na
    > oferte tej konkretnej firmy rekrutacyjnej.
    > Czy takie zachowanie jest normalne?? Czy jest to zgodne z prawem??

    a jest prawo ktore reguluje dzialanie tego typu firm?

    wojtek

  • 4. Data: 2004-02-02 15:47:38
    Od: "Sigurd" <s...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:bvlnkc$ga5$1@news.onet.pl...
    > krzysiek <k...@k...it.pl> wrote:

    > Niech sie znajoma cieszy, ze firma nie dala cynku do firmy X, ze ma
    > nielojalnego pracownika...

    Znaczy, że nie ujawniła danych osobowych podmiotowi, którego zgoda na
    ujawnianie tych danych nie obejmowała (bo, jak sie domyślam, zgoda
    obejmowała jedynie proces rekrutacji)? Cieszyć się? Nie przesadzasz troszkę?

    Sigurd

  • 5. Data: 2004-02-02 15:58:13
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Sigurd <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > ujawnianie tych danych nie obejmowała (bo, jak sie domyślam, zgoda
    > obejmowała jedynie proces rekrutacji)? Cieszyć się? Nie przesadzasz

    Przesadzam - w rownym stopniu jak autor watku - tylko po to, zeby mu pokazac
    te jego schize... ;)

  • 6. Data: 2004-02-02 17:02:25
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    krzysiek <k...@k...it.pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Moja znajoma spotkała sie niedawno z bardzo dziwnym zachowaniem jednej z
    > firm rekrutacyjnych w Warszawie.

    Świadczy o uczciwości tej firmy i posiadaniu oraz przestrzeganiu reguł
    postępowania.

    Zbyt piękne, żeby było prawdziwe.

  • 7. Data: 2004-02-02 21:56:47
    Od: "Agnieszka" <a...@o...pl>

    Prawdopodobnie firma rekrutacyjna wcześniej wspólpracowała z firmą w której
    obecnie pracuje Twoja znajoma. W umowach pomiedzy klientami a firmami
    doradczymi (bądź zwyczjowo) nie rekrutuje się kandydatów z firm swoich
    poprzednich klientow (oczywiście przez pewien czas). Myślę, że rekruter nie
    chcąc ujawinić danych firmy podał taki wyjaśnienie Twojej znajomej.