PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy pracodawca moze wogole odmowic refundacji okularów ? › Re: czy pracodawca moze wogole odmowic refundacji okularów ?
    From: "Wojciech Gwiazdowski" <g...@m...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy pracodawca moze wogole odmowic refundacji okularów ?
    Date: Fri, 3 Jan 2003 10:21:39 +0100

    Użytkownik Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@b...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:av3iu1$brc$...@k...task.gda.pl...

    > Żona pytała się dzisiaj w swojej pracy czy zrefundują jej okulary
    > korekcyjne. Dostała odpowiedź odmowną.
    > Jak to teraz rozegrać?
    [....]
    > Czy pracodawca ma prawo wogole się uchylić od refundacji? Jaką drogą
    > załatwić zaświadczenie, że te okulary są niezbędne. Wystarczy samemu
    > pójść do przychodni, która przeprowadza badania kontrolne dla tego
    > pracodawcy? Czy potrzebne by tam było skierowanie? Może trzeba poprosić
    > pracodawce o "zlecenie" na takie badania?

    Nie wiem jak to wygląda od strony prawnej (uchylanie się pracodawcy od
    refundacji), ale moim zdaniem najlepszą podstawą domagania się tejże jest
    zapis o wymogu pracy w okularach przy pracy z komputerem. Zapis ten (jako
    zalecenie) powinien się pojawić w zaświadczeniu o zdolności do pracy
    wystawianym przez uprawnionego lekarza w trakcie badań kontrolnych. W mojej
    firmie takie zalecenie traktowane jest jako bezdyskusyjne. Inną sprawą jest
    wysokość kwoty refundacji - każda z firm traktuje to indywidualnie.

    pozdrawiam

    Wojciech Gwiazdowski