PracaGrupypl.praca.dyskusjeczas reakcji dzialow HR › Re: czas reakcji dzialow HR dlugie !!!!!!!!!!
    From: "Pawel S" <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czas reakcji dzialow HR dlugie !!!!!!!!!!
    Date: Sat, 1 Jun 2002 01:16:41 +0200

    Witam.
    Oto opinia jaka kiedys uslyszalem w pewnej firmie.
    Potrzebowali handlowca z perfekcyjna obsluga jezyka
    angielskiego, co naturalnie zaznaczyli w ogloszeniu, w jakze
    popularnej pod tym wzgledem GW. ( bylo to calkiem niedawno ).
    Rezultat - ponad 500 zgloszen, faks zajety kilka dni, zgloszenia
    przychodzace przez 2 miesiace - naturalnie masa osob chetnych
    do pracy. Po tym jak zaprosili pierwsze z nich okazalo sie, ze
    niemal zadna z tych osob nie spelniala najwazniejszego warunku:
    perfekcyjny angielski. Niemal dukali swoje imiona ( oczywiscie
    w przeslanych aplikacjach mieli duzo podkladek pod swoje
    zdolnosci jezykowe ). Po takiej poczatkowej porazce dzial HR
    zadecydowal, ze musza przyjac jakis sposob selekcji ( mniej lub
    bardziej slusznej ) i skrocic ta liste do kilkunastu osob, poniewaz
    szkoda i ich i kandytatow czasu i pieniedzy. Przez sito mogli nie przejsc
    naprawde dobrzy kandydaci, ale zalani taka iloscia ( nie spodziewali sie)
    aplikacji musieli sie czesci po prostu pozbyc. Efekt brak odpowiedzi,
    zreszta ile czasu i kosztow by im zajelo napisanie do tych 500
    osob odpowiedzi.
    Rada moja jest taka ( sam tak zaczynalem ) : Zrobic kilkadziesiat kopii
    aplikacji i chodzic po firmach i nie zastanawiac sie czy szukaja
    ona pracownikow czy nie. Nie oplaca sie juz dawac ogloszen do gazet, wiec
    szukaja kogos kogo maja pod reka. Moze sie trafi, blysnie,
    znajdzie w odpowiednim czasie, w odpowiednim miejscu.
    Sadze ze lepsze to niz siedziec i czkac, az moze ktos zadzwoni.
    Wiem ze powinno tak byc, ale takie dzikie czasy nastaly juz dawno
    i niestety nie ma co liczyc na to ze bedzie lepiej.

    Pozdrawiam i zycze powodzenia. Pawel

    P.S. Taka mala anegdotka. Jeden z moich klientow ( glowny
    przedstawiciel niemieckiej firmy na Polske, wybral sie na 3
    tygodnie do Berlina w interesach. Wynajol sobie mieszkanko
    i postawowil zamowic sobie telefon. Wzial ksiazke telefoniczna
    i zadzwonil do 9 operatorow telekomunikacyjnych zeby mu
    przeslali swoja oferte. 8 odpowiedzialo w ciagu 2 godzin.
    Wybral jednego zadzwonil, zamowil telefon. W ciagu godziny
    przyjechali, podlaczyli i gralo. Po 3 tygodniach zadzwonil,
    powiedzial ze dziekuje za telefon. W ciagu godziny, przyjechali
    odlaczyli, zostawili rachunek za 3 tygodnie.
    Do czego zmierzam - duzo nam jeszcze brakuje do takiej
    rzetelnosci
    i recesja ktora teraz odczuwamy jest biczem, ktory nas zmusi i
    popedzi do pomyslenia o naszych interesach, klientach i
    pracownikachw zupelnie innym wymiarze i tylko tacy pewnie
    maja szanse przetrwac. Smutne to ale chyba prawdziwe :)