PracaGrupypl.praca.dyskusje › co wiecie o pracy w szkolach Helen Doron??

  • 1. Data: 2003-08-24 10:28:11
    Temat: co wiecie o pracy w szkolach Helen Doron??
    Od: "Marysia" <w...@o...pl>

    Pewnie wiekszosc osob zwiazanych z nauczaniem j. angielskiego, slyszala o
    metodzie Helen Doron.
    Natknelam sie ostatnio na jedna ze szkol, gdzie dowiedzialam sie, ze mozna u
    nich pracowac jako lektor, jesli ukonczy sie organizowany przez nich 4
    dniowy kurs (za 2500 zl!).

    Co dziwne, wyglada na to, ze nie trzeba miec zadnych certyfikatow, wystarczy
    oceniona pobieznie przez pracownika szkoly znajomosc jezyka...

    Powiem szczerze: wydaje mi sie to przekretem typu "placisz 2500 z kurs
    (niewiele zreszta wart, jesli ma sie doskonala znajomosc jezyka, poprata
    masa certyfikatow oraz skonczone studia psychologii o specjalizacji dzieci i
    mlodziez), nie dajemy ZADNEJ gwarancji pracy, a jesli nawet cie zatrudnimy
    (co wedlug moich wiadomosci nie jest zatrudnieniem, tylko wspolpraca oparta
    o kontrakt menedzerski), to uczniow musisz szukac sama, a co zarobisz, to w
    30% twoje, w 70% nasze"...

    Wiem, ze jestem baaardzo sceptyczna, moze to w rzeczywistosci jest bardzo
    uczcciwe i oplacalne dla wszystkich stron??
    Niniejszym zapytuje: czy macie jakies doswiadczenia w tym zaskresie??
    Blagam napiszcie! czy warto inwestowac 2500?

    Pozdrawiam, Marysia

  • 2. Data: 2003-08-24 11:01:04
    Temat: Re: co wiecie o pracy w szkolach Helen Doron??
    Od: "BbT" <==NoSpam==marcin@zdroje.one.pl>

    > Blagam napiszcie! czy warto inwestowac 2500?

    To zwykle wyciaganie kasy od ludzi !! Naucz sie odrzucac wszelkie propozycje
    pracy, ktore wymagaja wplacenia jakiejkolwiek kasy. W przeciwnym razie srogo
    sie zawiedziesz.

    --
    Pozdrawiam - BbT

  • 3. Data: 2003-08-24 11:04:31
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Marysia" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Natknelam sie ostatnio na jedna ze szkol, gdzie dowiedzialam sie, ze mozna
    > nich pracowac jako lektor, jesli ukonczy sie organizowany przez nich 4

    To smierdzi na odleglosc.

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 4. Data: 2003-08-24 11:38:58
    Od: "Marysia" <w...@o...pl>

    no wlasnie, smierdzi okrutnie, ale to metoda nauczania jest znana...
    myslalam, ze moze ktos z Wielmoznych Grupowiczow dla nich pracowal i wie jak
    to faktycznie wyglada.

    moim zdaniem dzialaja tak, ze na haslo PRACA lapia frajerow na szkolenia,
    ktore sa zreszta piorunsko drogie... jest 12 osob w grupie, po 2500 .
    Zarabiaja wiec 30 tysiecy w ciagu 4 dni.

    Ja z kolei pracowalam kiedys w doradztwie personalnym, gdzie ceny szkolen
    dla firm z umiejetnosci miekkich (psychologicznych) wahaly sie miedzy 3 a 5
    tysiecy za 2 dni (tyle firma placila za wszystkich uczestnikow, rowniez 10-
    15). A mimo wszystko, jak trudno jest znalezc klientow na szkolenia...

    pozdro

  • 5. Data: 2003-08-26 16:58:24
    Od: "" <a...@W...onet.pl>

    > To zwykle wyciaganie kasy od ludzi !! Naucz sie odrzucac wszelkie propozycje
    > pracy, ktore wymagaja wplacenia jakiejkolwiek kasy. W przeciwnym razie srogo
    > sie zawiedziesz.

    Akurat w przypadku Helen Doron szkolenie sie przyda osobom, ktore nie mialy do
    czynienia z tym rodzajem pracy (bo to najmlodsze dzieci, trzeba wiedziec co z
    nimi robic zeby byl jakis efekt) - chociaz 2500 zl to astronomiczna suma :-) Ja
    bym w to nie wchodzila.
    a.

  • 6. Data: 2003-08-26 17:11:47
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Marysia <w...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Natknelam sie ostatnio na jedna ze szkol, gdzie dowiedzialam sie, ze mozna
    > nich pracowac jako lektor, jesli ukonczy sie organizowany przez nich 4

    Czy ten kurs daj uprawnienia do pracy tylko tej szkole czy daje ci jakiś
    ogólny certyfikat honorowany we wszystkich szkołach stosujących tę metodę.

    Jeśli to pierwsze, to zupełnie bez sensu - gdyż w takim przypadku szkoła
    jednak powinna ci gwarantować zatrudnienie, a opłatę za kurs jakoś sobie
    potrącić z twojego wynagrodzenia czy jakoś wliczyć w koszty.

    Jeśli to drugie, to zorientuj się, może ktoś inny robi taki kurs (to znaczy
    dający takie uprawnienia taniej) - po prostu oceń, czy oferowania cena
    (2500) jest konkurencyjna. Poza tym zorientuj się, czy jest więcej szkół
    stosujących tę metode - po prostu jak wygląda "rynek" pracy dla osób
    posiadających taki certyfikat. Dopiero wtedy możesz określić, czy warto
    inwestować 2500 w taki kurs.