PracaGrupypl.praca.dyskusjeco sądzicie › Re: co sądzicie
  • Data: 2004-11-23 17:41:54
    Temat: Re: co sądzicie
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <5...@n...onet.pl>, k...@i...pl
    wrote:
    > Hmm, nie jestes troche zbyt brutalny? Papierow nie ma AZ takich zlych, moze co
    > najwyzej malo doswiadczenia i jakies takie "rozmyte"..

    No przecież ja właśnie o tym. Jakieś doświadczenie ma każdy, wykształcenie
    wyższe - co drugi. Jeśli do w mieście jest uczelnia, to podobnych ludzi
    wypuszcza co roku kilkaset. Dobrych miejsc pracy jest ułamek tego. I żeby się
    na takie załapać trzeba się "dobrze sprzedać".

    > Trudno by na stronie www umieszczal LM "uszyty" pod pracodawce. W takich
    > przypadkach dopuszcza sie ogolny LM, co innego gdyby rozsylal go na kazde
    > ogloszenie.

    Znając życie, on ten LM rozsyła po pracodawcach bez zmian. W końcu "szuka
    pracy mając takie dokumenty"...

    Spytam się przewrotnie: jaki jest w ogóle sens zamieszczania "ogólnego"
    listu motywacyjnego? IMHO żaden... Albo mniej więcej taki sam, jak wysyłanie
    szablonowych, niezmienionych aplikacji w dziesiątki miejsc - "a nuż gdzieś
    się uda"

    > (..) ale jakos znalazlem prace, bez zadnych znajomosci, uczciwie
    > przechodzac 3 etapowa selekcje, za pensje sporo przekraczajaca srednia
    > krajowa, a az tak duzo lepszego CV nie mialem...

    No i miałeś szczęście. Ja też miałem. Większość nie ma - i żeby temu
    szczęściu pomóc trzeba się troche bardziej postarać niż OP.

    No dobra, może rzeczywiście z tym hipermarketem, to było trochę przegięcie.
    Nie trzeba mieć 10lat doświadczenia, żeby po studiach skończyć dużo lepiej.
    Ja nie neguję tego, że człowiek coś potrafi. Jednak prezentując te
    umiejętności w taki sposób... W sumie może coś ze dwa razy miałem
    okazję uczestniczyć w jakiejś rekrutacji. I z tego niewielkiego
    doświadczenia mogę powiedzieć, że takie CV/LM lądują w koszu bez
    wgłebiania się w treść. Jeżeli ktoś tu zajmuje sie rekrutacją bardziej
    zawodowo, niech mnie poprawi.

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH