PracaGrupypl.praca.dyskusjebilans emerytalny składki vs. wypłacane emerytury › Re: bilans emerytalny składki vs. wypłacane emerytury
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: bilans emerytalny składki vs. wypłacane emerytury
    Date: 25 Feb 2012 14:45:44 +0100

    On 2012-02-24, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    [...]

    > Czyli nie można do tego przyłożyć miary średniego i minimalnego zatrudnienia.
    > Minimalne wpłaty do ZUS mogą bowiem wynosić zero (um. o dzieło), lub być
    > ryczałtowe (działalność).

    Dodatkowo (o czym sobie przypomniałem), ZUS ma również ograniczenie składek
    "od góry", czyli osoby które zarabiają np. 100 tys na miesiąc ZUS odprowadzą
    praktycznie tylko w pierwszym miesiącu. I mimo, że ich wypłaty będą
    podwyższały średnie wynagrodzenie, to jednak nie będą oni dopłacać do ZUS.

    Także niestety na podstawie tych danych nie widzę możliwości zweryfikowania
    czy ZUS się obecnie bilansuje, czy nie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl