PracaGrupypl.praca.dyskusjebezrobotny, a umowa o dzieło › Re: bezrobotny, a umowa o dzieło
  • Data: 2003-10-05 19:23:32
    Temat: Re: bezrobotny, a umowa o dzieło
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <blpdm1$bu8$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > Umowa o dzieło jest stosunkiem pracy.
    "Umowa o dzieło, podobnie jak umowa zlecenie, jest jedną z umów, na
    podstawie której może być świadczona praca"
    "Art. 22. § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do
    wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego
    kierownictwem, a pracodawca do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem.
    § 1[1]. Zatrudnienie w warunkach określonych w § 1 jest zatrudnieniem na
    podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony umowy."

    Masz racje z definicja. Natomiast jesli urzad pracy bez wzgledu na ilosc
    przedstawionych umow o dzielo i chyba rowniez umow zlecen nie da ci praw do
    zarejestrowania sie z zasilkiem, oznacza to, ze te dokumenty sprzed okresu
    zarejestrowania nie sa dla niego istotne i nie ma po co ich okazywac.

    > Trzeba się wyrejestrować z Urzędu Pracy na czas tej umowy. Potem ponowna
    > rejestracja.

    Zgadza sie. Odpowiadalem koledze, ktory sie pytal o umowe zakonczona przed
    zarejestrowaniem.

    > Ta umowa jest także świadectwem pracy. Liczy się do stażu pracy.

    Jaki staz pracy naliczysz osobie, ktora wykonala np serwis internetowy sztuk
    1 za 1000 zl na umowie o dzielo?
    Rozumiem, ze na umowie zleceniu ale o dzielo to chyba w bardzo wyjatkowych
    przypadkach, gdy w tresci jest dokladnie podane ile czasu jest przeznaczone
    na wykonanie dziela od dnia rozpoczecia do zakonczenia itp.
    Inaczej to zaraz pedze do kogos znajomego, zawieram umowe o dzielo na
    dostarczenie za 10 lat wlasnorecznie wykonanej figurki z mydla i przestaje
    sie martwic o brak stazu pracy do emerytury. Oddam prace za 10 lat, zaplaci
    mi 10
    zl i bedzie 10 lat stazu pracy.

    --
    pzdr. Krzysztof