PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: artykul ONET › Re: artykul ONET
    From: glosnetu <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: artykul ONET
    Date: Mon, 24 Sep 2007 14:53:03 -0700

    On 24 Wrz, 17:28, "Tomek[TK]" <t...@N...pl> wrote:
    > Nie pracuje w branzy IT, ale mam wrazenie, ze kwoty wyciagniete sa z
    > powietrza. Duzo sie mowi o wysokich zarobkach informatykow, ale czy to
    > cale gadanie przeklada sie na rzeczywistosc? Z komentarzy wynika, ze
    > niekoniecznie.
    >
    > Czesc(a moze wiekszosc?) informatykow zarabia niewielkie pieniadze.
    > Zwykle ich niska pensje, tlumaczy sie brakiem umiejetnosci. Jednak
    > obserwujac rynek pracy(niestety tylko z zewnatrz) odnosze wrazenie, ze
    > umiejetnosci wcale nie gwarantuja wysokich zarobkow.

    kluczem sa:
    - wlasciwa (powszechnie poszukiwana i perspektywiczna) specjalizacja
    (np j2ee, net, oracle),
    - wlasciwy poziom wiedzy, latwy do zweryfikowaniu w czasie rozmowy
    kwalifikacyjnej (wystarczy pare pytan kontrolnych),
    - wlasciwa lokalizacja (nie jakies pipidowki),
    - wlasciwa branza (najlepiej finansowa ew telekom).

    Dodatkowo warto trzezwo patrzec i oceniac swoje szanse w pracy. Jesli
    nie uczysz sie niczego nowego, to czas na zmiane pracy, polaczona ze
    znaczaca podwyzka. Negocjowanie podwyzki w biezacej firmie to
    zwyczajna strata czasu i nerwow.

    > Jako student informatyki zaczalem sie obawiac o swoja przyszlosc(w
    > odroznieniu od kolegow, ktorzy mysla, ze na starcie dostana 5k). Mam
    > nadzieje, ze moje obawy sa bezpodstawne - tak sobie przynajmniej wmawiam.

    Beda bezpodstawne, jesli juz teraz wybierzesz na studiach swoja
    przyszla specjalnosc - najlepiej programowanie w j2ee, net albo pl/sql
    i cwiczysz, cwiczysz, cwiczysz. Jest w sieci sporo materialow. Potem
    (ale wciaz w trakcie studiow) startujesz do jakiejs firmy - sa takie,
    co przyjma nawet bez dosw na junior developera i to na niepelny
    rozmiar czasu. Popracujesz z rok, obronisz prace - i to nie Ty szukasz
    pracy, a praca Ciebie i to za stawki swiatowe. Oczywiscie - nic za
    darmo. Zapomnij o typowym studenckim chlaniu i obijaniu sie. Cos za
    cos.

    Decyzja jest Twoja, zrobisz co zechcesz.

    --

    Pozdrawiam,

    glos