PracaGrupypl.praca.dyskusjeart. 33 kodeksu pracy › Re: art. 33 kodeksu pracy
  • Data: 2004-01-18 16:52:45
    Temat: Re: art. 33 kodeksu pracy
    Od: "waczek" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Skoro kodeks pracy ma "chronić" człowieka pracy (a że tego nie robi, to
    inna
    > sprawa), to dlaczego zabrania zawierania mu korzystniejszych umów niż
    > wynikałoby z kodeksu? W omawianym przypadku zależałoby mi na tym, aby
    tylko
    > pracownik miał możliwość wcześniejszego rozwiązania umowy.

    Witam,

    Takie rozwiązanie byłoby niekorzystne dla pracodawcy i nawet gdyby Kodeks
    pracy dopuszczał takie rozwiązanie, to sądzę, że żaden pracodawca nie
    zawarłby umowy o pracę z taką klauzulą, że przy umowie ponad 6 miesięcy
    tylko pracownik może w każdym czasie odejść z pracy, mając 2 tygodnie na
    "pożegnanie", a pracodawca nie ma takiego uprawnienia. Przecież byłoby to
    niesprawiedliwe.

    A Kodeks pracy wcale nie ma na celu "chronić człowieka pracy" tylko określa
    prawa i obowiązki pracowników i pracodawców (art. 1).

    wa